شهیده «رقیه بی‌باک»

در آستانه فرا رسیدن ۱۲ بهمن‌ماه سالروز بمباران مدرسه دخترانه زینبیه شهرستان میانه، زندگی‌نامه تعدادی از شهدای این مدرسه منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، در آستانه فرا رسیدن ۱۲ بهمن‌ماه سالروز بمباران مدرسه دخترانه زینبیه شهرستان میانه، زندگی‌نامه تعدادی از شهدای این مدرسه منتشر می‌شود.

شهیده «رقیه بی‌باک» در سال ۱۳۵۰ در شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی هنگام تحصیل در مدرسه زینبیه میانه و بمباران این مدرسه در ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۶۵ توسط جنگنده‌های رژیم بعثی عراق، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات، خواهر شهید:

روزها از پی هم می‌گذشتند و ما در آمد و شد فصل‌ها به بودن در کنار هم خو گرفته بودیم و از اندیشه از هم دور بودن‌مان نبود تا اینکه شش ماه قبل از شهادت رقیه، پدرمان از دنیا رفت و این فاجعه قلب مهربان او را هم غرق ماتم کرد.

خوب می‌نوشت و زیبا می‌خواند و اواخر کارش شده بود درد دل کردن با پدر در لابلای ورق‌های دفتر و در آخر امضا می‌کرد: دختر داغ دیده‌ات.

می‌دانستم که دلش برای پدرش تنگ شده و بهانه او را می‌گرفت اما نه آن‌قدر که ما را این همه آسان رها کند. توی خانه سعی می‌کردم دلداری‌اش دهم اما بعد از رفتن پدر تا لحظه شهادت رنگ غم از نگاهش زدوده نشد تا اینکه حمله هواپیماهای دشمن و ترکش بمب و پاره شدن رگ‌های قلبش او را پدرمان رساند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    12 0
    رحم خداوند بزرگ بر تمام شهدا باد.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    روحش شاد .. فقط 15 سال سن !!! اگر قوی نباشیم اگر قدرت دفاعی و بازدارندگی نداشته باشیم بارها و بارها مجدد باید این وقایع تلخ را تجربه میکردیم .. باید قوی بود خصوصا در منطقه پر توطئه و مهم غرب آسیا ... قوی شو گر راحت جهان طلبی که ضعیف پامال است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس