کد خبر 1174415
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
بازگشت به خانه پس از ۳۶ سال

چشم انتظاری برای مادر یا پدر شهیدی که ۳۶سال انتظار دیدن روی فرزندش را داشته به طور یقین طاقت فرسا است اما سالها لحظه شماری برای خانواده شهید "عزیزالله بهاروند" اکنون پس از حدود چهار دهه به بار نشسته.

به گزارش مشرق، پیکر شهید عزیزالله بهاروند، متولد ۱۳۳۹ روستای دیناروند علیا از توابع شهر خرم‌آباد که اسفندماه سال ۶۳ طی عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود، پس از ۳۶ سال شناسایی شده و قرار است روزهای آینده آیین تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام انجام شود.

شهید ارتشی «عزیزالله بهاروند»  تنها ۲۴ سال داشت که در عملیات «بدر» به شهادت رسید و پیکرش در جزیره مجنون باقی ماند که پس از گذشت ۳۶ سال از شهادتش، با تلاش گروه‌های تفحص، کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شد و با اعلام واحد ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده از کشف و شناسایی پیکر شهید خود مطلع شدند.

درد دوری برای همه غم انگیز است اما دوری که می دانی پس از ۳۶ سال چشم انتظاری باید پیکر مطهر فرزندت را به خاک بسپاری، دوباره غم سنگینی بر دل می گذارد، چشم انتظاری که باعث شود دوباره بتوانی عزیزت را در آغوش بگیری خیلی متفاوت تر از پیکر مطهر شهیدی است که تنها  نشانی بازگشتش "پلاک" است.

این خانواده ۳۶ سال از غم دوری و نداشتن فرزندشان گریسته اند و اکنون نیز باید سال های سال بر مزار آن شهید گریه کنند، دیدار تازه شده است اما غمشان بیشتر می شود، تاکنون نمی دانستند که پیکر فرزندشان کجاست اما حال که می دانند بر مزار آن شهید گریه و زاری و داغشان را از غصه ای که در دل دارند خالی می کنند.

امیر سرتیپ دوم مراد خوشکنار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان نیز در جلسه ای برای هماهنگی مراسم استقبال از شهید تفحص شده ارتش" عزیزالله بهاروند" گفت: امنیت امروز کشور از برکت خون شهدا است و چنانچه آنان رو سرلوحه زندگی خود قرار دهیم خیر دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا به نقطه‌ای از اعتماد به نفس رسیده‌ایم که در مقابل ابر قدرت‌های جهان از مرزهای خود دفاع کنیم و به‌عنوان یک کشور مستقل و مقتدر در جهان شناخته شویم‌.

وی بیان کرد: شهید عزیزالله بهاروند، یک رزمنده شجاع، دلیر و پیرو خط ولایت بود که اوصاف دلاوری وی از همرزمانش زیاد شنیده شده و خاطره‌ دلاورمردانه از خود به جا گذاشته است.

محمود زرین جویی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این باره گفت: پیکر پاک شهید "عزیزالله بهاروند" پس از ۳۶ سال در جزیره مجنون شناسایی شده است و به زودی در خرم‌آباد تشییع می‌شود.

وی اظهار داشت: این شهید عزیز سال ۱۳۳۹ در  روستای دیناروند علیا از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، با به ثمر نشستن انقلاب برای دفاع از کیان اسلامی در ارتش استخدام و پس از طی دوران آموزشی از طریق لشکر نوهد به مناطق جنوب اعزام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اضافه کرد: شهید بهاروند اسفند ۶۳ در عملیات بدر طی درگیری با مزدوران بعثی به فیض عظمای شهادت نائل شد و پیکرش در منطقه جا ماند.

زرین جویی گفت: پیکر این شهید گرانقدر در تفحصی که تازگی در جزیره مجنون انجام گرفت شناسایی شد و قرار است بعد از ۳۶ سال به زادگاهش بازگردد که جزییات مراسم تشیع به زودی اعلام می‌شود.

صادق هادی پور رییس بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان خرم آباد نیز گفت: شهید "عزیز الله بهاروند" جز نیروهای ویژه و تخصصی لشکر ۲۳ حمزه ارتش بود که در ۲۶ اسفند ماه سال ۶۳ در سن ۲۴ سالگی، طی عملیات بدر در منطقه هورالهویزه به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: جلسه هماهنگی استقبال از پیکر مطهر این شهید در ستاد فرماندهی لشکر ۸۴ ارتش و با حضور نمایندگان دستگاه ها و نمایندگی ولی فقیه در لرستان برگزار شده است.

هادی پور تصریح کرد: در صورت اتمام کار کمیته تفحص و انتقال پیکر مطهر از معراج شهدا به خرم آباد، روز دوشنبه ۱۳ بهمن، ساعت ۹ صبح مراسم تشییع پیکر شهید بهاروند از درب پادگان لشکر ۸۴ بدرآباد به سمت گلزار شهدای فاطمیه ماسور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    11 0
    خدا رحمتش کند و مارا شرمنده شهدا نکند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    5 0
    شهدا شرمنده ایم
  • حسن مختاری IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    3 0
    خوش آمدی پسر گلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس