کد خبر 1173990
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

به گزارش مشرق، رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: غربگرایان از مدت‌ها قبل تلاش کردند افکار عمومی را با موضوع انتخاب بایدن و بازگشت فوری آمریکا به برجام شرطی کنند تا با حربه "بایدن درمانی" وارد انتخابات ۱۴۰۰ گردند.

اما در آن سو "بلینکین" وزیر خارجه آمریکا در اولین نشست خبری خود، نقشه "بایدن درمانی" غربگرایان را نقش بر آب کرد. وی بدون اشاره به عهدشکنی ایالات متحده تاکید کرد : "ایران در تناقض با برجام است و مدتی زمان طول می‌کشد که به تبعیت برگردد و ما باید ابتدا راستی‌آزمایی کنیم که در حال تبعیت هستند. اگر ایران تصمیم بگیرد که به پایبندی به برجام برگردد، ما نیز تیم قدرتمندی تشکیل خواهیم داد تا این موضوع را بررسی کنیم. اگر ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز همان کار را می‌کند. سپس از آن به عنوان بستری برای ایجاد توافق قوی‌تر و طولانی‌تر که دیگر مسائل مشکل‌زا در روابط با ایران را برطرف کند، با کمک متحدان خود استفاده می‌کنیم."

با این تفاسیر مواضع بلینکین نشان داد که نه تنها بازگشت فوری به برجام در دستور کار آمریکا قرار ندارد؛ بلکه نقشه راه بایدن در قبال ایران در مقایسه با ترامپ، تغییر ماهوی نکرده است. از این رو اظهارات بلینکین را باید پایانی بر حربه "بایدن درمانی" غربگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ و بی‌اعتباری کامل ایده و گفتمان اعتماد و تعامل با آمریکا دانست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آرش IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    10 0
    به نظر من انتخاب شدن بایدن اتمام حجتی برای غربگراهاست. چون در دوره ترامپ گند کاری های آمریکا را به نام ترامپ می نوشتند. حالا دیگر ترامپی وجود ندارد و می توانند ماهیت واقعی آمریکا را ببینند البته اگر چشمانشون رو باز کنند که بعید می دانم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس