جانسون مورد بازخواست قرار گرفت

به دنبال افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در انگلیس، نمایندگان مجلس عوام این کشور از نخست وزیر خواستند در این خصوص توضیح دهد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «کر استارمر» رئیس حزب کارگر انگلیس، بوریس جانسون را به اهمال در اتخاذ و اجرای اقدامات لازم برای کنترل بحران کرونا متهم کرد. وی از جانسون خواست در مورد علت رسیدن آمار رسمی مرگ و میر کرونا به مرز صد هزار قربانی، توضیح دهد.

استارمر گفت: "واقعیت این است که نخست وزیر در ماه مارس خیلی کند وارد عمل شد. او در تهیه و تدارک تجهیزات مورد نیاز پرسنل و کادر بهداشت و درمان، در اتخاذ اقدامات لازم برای محافظت از مراکز نگهداری سالمندان، در اتخاذ تمهیدات لازم برای تست‌های کرونا، همچنین پائیز گذشته در تعدیل مقررات مربوط به تعطیلات آخر سال، تعلل ۱۳ روزه برای اجرای قرنطینه سراسری سوم، اهمال و کوتاهی کرد. من نگرانم که آیا او هنوز هم از این تجربیات تلخ، درس نگرفته باشد؟ جدیدترین نمونه از اهمال کاری دولت، کوتاهی و تعلل در بستن مرزهای کشور است. ما از اوایل ماه دسامبر گذشته که در مجلس عوام اعلام شد، از نوع جدید ویروس کرونا اطلاع داشتیم. همین طور می‌دانستیم که برخی از این گونه‌های جدید ویروس کرونا از خارج وارد کشور می‌شوند. ولی ما ریشه این‌ها را نمی‌دانیم. مطمئناً آقای نخست وزیر می‌داند هر کس از هر نقطه جهان وارد کشور شود، باید آزمایش دهد و در هتل قرنطینه شود. چرا دولت تا به حال این کار را انجام نداده است؟ "

بیشتر بخوانید

تلفات کرونا در انگلیس شش رقمی شد

استارمر در مورد اقدمات دولت برای بازگشایی مدارس انگلیس نیز گفت: "همه موافقند که بازگشایی مدارس ما باید اولویتی ملی باشد، اما این کار مستلزم داشتن یک برنامه است و نخست وزیر هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد. بنابراین، در اولین گام، آیا او با من موافق است که به محض پایان واکسیناسیون چهار گروه آسیب پذیر اول تا اواسط فوریه، باید فوراً برنامه واکسیناسیون کارگران و همه معلمان و کادر آموزشی را آماده و ارائه کند؟ "

در روزهای اخیر انگلیس هر روز شاهد ثبت یک رکورد جدید در میزان ابتلا و قربانیان کروناست. آمار تلفات روزانه این کشور در روز گذشته ۱۷۲۵ فوتی و تعداد ۲۵۳۰۸ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس