کد خبر 1173975
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
مسواک زدن

براساس آمار واردات گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۹۱ تُن مسواک از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

به گزارش مشرق، گمرک جمهوری اسلامی ایران که خود را سازمانی حاکمیتی به عنوان مرزبان اقتصاد کشور قلمداد می‌کند، در در بند ۲ سند راهبردی و عملیاتی خود برای چشم‌انداز افق ۱۴۰۰، برخورداری از جایگاه ملی و بین‌المللی بالا و دارای نقش مؤثر در تصمیم‌سازی کلان سیاست‌های اقتصاد و بازرگانی کشور را ترسیم کرده است.

نیل به چنین مهمی یعنی نقش‌آفرینی در تصمیم‌سازی‌های کلان میسور نیست مگر آنکه اطلاعات دقیق، شفاف و به موقع در اختیار تصمیم‌گیرندگان و البته آحاد مردم قرار دهد از این‌رو لازم است نسبت به به‌روزرسانی آمارهای گمرکی اهتمام بورزد؛ البته تا آنجایی که به مؤلفه‌های پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی رژیم آمریکا، تأثیر منفی نگذارد.

مع‌الأسف این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد به طوری که از حدود ۲ سال قبل نسبت به انتشار آمار صادرات و واردات کالاها که پیشتر انجام می‌شد، توجه نمی‌شد تا اینکه اخیراً این مهم را با در نظر گرفتن ملاحظاتی آغاز کرده است و امید می‌رود این آغازی بر روند شفاف‌سازی گمرک باشد.

بررسی آمار واردات بر اساس اطلاعات موجود و کارشناسی نشده ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲۹۱ تن مسواک از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

بر اساس واردات این حجم مسواک به کشور، ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۰ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۵۶ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۳۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که مسواک از کشورهای اسپانیا، ترکیه، چین، سوئیس، سوئد، عمان و کره جنوبی وارد ایران شده است.

صرف هزینه ۲ میلیون دلاری برای واردات مسواک!

 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 2
    خب که چی ؟! مسواکهای ایرانی خوب نیستند . لثه را خراب می کنند . باید مسواک خارجی وارد شود . تاکید می کنم :" باید "
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      آقا زاده ای یا وارد کننده یا هردو؟؟ من همیشه مسواک ایرانی استفاده میکنم و لثه هامم خیلی سالم و خوبه. نباید مسواک خا جی وارد بشه "تکرار میکنم" نباااااااید!!!
  • DE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    براساس آمار واردات گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۹۱ تُن مسواک از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.// بایستی متخلفین را گرفت و دهانشان را مسواک کرد.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    4 0
    مگر خودمان تولید کننده نداریم؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    مسواک چه از خارج وارد بشه مگر ایران نمی تواند مسواک بسازد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    بااین پول میشه چند تا کارخانه تولید مسواک را از ورشکستگی نجات داد و کلی اشتغال در این کارخانه ها ایجاد کرد واقعا خدا را قهرش میاد اینقدر بیت المال را حیف و میل می کنند
  • . IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    اضافه بفرمایید وارادات انواع کفش وپوشاک برندهای خارجی،واردات دسته بیل وسنگ قبر و اجناس بنجل ودست چندمی چینی فعلی برکت الله.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    واقعا که؟؟ مسلما خودمون توان تولید مسواک رو داریم. همین الان مسواک سازهای داخلی هم داریم.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    آقا اگه کسی وسعش میرسه و از پسش بر میاد کارخونه مسواک بزنه سالی نزدیک دو ونیم وارد نکنیم!
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    خودباختگی باعث می شود بعضی ها تصور کنند هر چیزی خارجی اش بهتر است. این سرنوشت کسانی است که بیش از یک قرن توی سرشان زدند و بهشان گفته اند مال بیگانه بهتر است. در بازار حتی مسواک های تولید تونس و الجزایر هم به چشم می خورد آن هم با قیمت بالاتر
  • ناشناس IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    فقط مافیای مسواک نداشتیم، که خدا رو شکر مسئولین زحمت آن را هم کشیدند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    چیزی که ایران میسازه و کیفیتشم خوبه نباید وارد بشه ولی دوستان باید بگم کشورهای دنیا در قبال واردات نفت همه پول رو نقدا نمیدهند و قسمتی از پول نفت رو وسایل میدهند این مورد رو هم در نظر داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس