کد خبر 1173891
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
نگرانی امنیت داخلی آمریکا از ادامه تروریسم داخلی

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعتراف کرد که فضای تهدیدآمیز جدی در سراسر ایالات متحده وجود دارد که احتمالا برای هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سرپرست وزارت امنیت داخلی روز چهارشنبه بولتن سیستم مشورتی تروریسم ملی را پس از رایزنی با جامعه اطلاعاتی و شرکای ماموران اجرای قانون منتشر کرد.

این وزارت می‌افزاید: وزارت امنیت داخلی هیچ اطلاعاتی که طرح مشخص و معتبری را نشان دهد، ندارد اما شورشیان خشونت‌طلب در روزهای اخیر ادامه داشته است و ما همچنان نگران هستیم که افراد سرخورده از اعمال اختیارات دولتی و انتقال ریاست جمهوری، همچنین سایر نارضایتی‌ها و عوامل عقیدتی که با روایت‌های دروغین دامن زده می‌شوند، می‌توانند طیف وسیعی از بازیگران با انگیزه عقیدتی را برای تحریک یا ارتکاب خشونت، بسیج کنند.

در این بولتن، وزارت امنیت داخلی ابراز نگرانی می کند که این عوامل محرک خشن در اوایل سال ۲۰۲۱ باقی بمانند و برخی از خشونت‌طلب‌های داخلی ممکن است با یورش به کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی جسور شوند تا مقامات منتخب و مراکز دولتی را هدف قرار دهند.

این گزارش می‌افزاید: وزارت امنیت داخلی همچنان نگران است که افراط گرایان خشن رشد یافته در داخل با الهام از گروه‌های تروریستی خارجی که در سال ۲۰۲۰ سه حمله را به قصد هدف قرار دادن مقامات دولتی انجام دادند، همچنان به عنوان یک تهدید باقی بماند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعتراف می‌کند که تهدیدهای خشن علیه زیرساخت‌های حیاتی، از جمله بخش‌های برق، ارتباطات از راه دور و بهداشت و درمان ، در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و افراط گرایان خشن با استناد به اطلاعات غلط و تئوری های توطئه در مورد کووید-۱۹ برای اقدامات خود بهره گرفتند.

این گزارش می‌افزاید این وزارت و همچنین سایر آژانس‌های فدرال و شرکای اجرای قانون به اقدامات احتیاطی برای محافظت از مردم و زیرساخت‌ها در سراسر ایالات متحده ادامه خواهند داد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ادامه می‌دهد همچنان متعهد به جلوگیری از خشونت و تهدیدهایی است که به منظور ارعاب یا زورگویی به افراد خاص بر اساس دین، ​​نژاد، قومیت، هویت یا دیدگاه‌های سیاسی آنها انجام می‌شود.

این وزارت، شرکای امنیت داخلی ایالتی، محلی، قبیله ای و سرزمینی را تشویق می‌کند تا اولویت اقدامات امنیتی فیزیکی به ویژه در اطراف تاسیسات دولتی را برای محافظت از مردم و زیرساخت‌های مهم ادامه دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس