کد خبر 1173890
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
عاقبت دلفین "دلفیناریوم برج میلاد" چه شد؟

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران جزئیاتی از آخرین وضعیت دلفیناریوم برج میلاد را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، به منظور حمایت از حقوق حیوانات، آخرین دلفین باقیمانده در مجموعه "دلفیناریوم برج میلاد"، چندی پیش با حضور کارشناسان سازمان محیط زیست و در شرایط استاندارد از این مجموعه خارج و دلفیناریوم برج میلاد پس از بیش از پنج سال فعالیت، برای همیشه تعطیل شد؛ این در حالی است که در فروردین‌ماه امسال، روابط عمومی برج میلاد در اطلاعیه ای رسمی، پایان فعالیت "دلفیناریوم برج میلاد" را اعلام کرده بود.

"کاسیا" آخرین دلفین باقیمانده در دلفیناریوم مجموعه برج میلاد بود که در ماههای گذشته تا فراهم شدن شرایط انتقال، در بهترین شرایط در این مجموعه نگهداری شد و در نهایت با همکاری، نظارت و حمایت کارشناسان و سازمان محیط زیست، شرایط انتقال این دلفین به جزیره کیش و آماده‌سازی برای رهاسازی، مهیا شد.

حالا محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به وضعیت انتقال این دلفین، اظهار کرد: مجوز انتقال "کاسیا" به جزیره کیش صادر شده و قرار بر این بوده که این دلفین به "دریای سیاه" منتقل شود، اما هنوز شرایط برای انتقال آن مهیا نشده است.

وی با اشاره به علت منتقل نشدن این دلفین به خارج از کشور و دریای سیاه، گفت: به دلیل اینکه این دلفین پرورشی است، می‌بایست شرایط خاصی را طی کند تا بتواند به آب‌های آزاد منتقل شود، این شرایط هنوز برای "کاسیا" مهیا نشده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید این دلفین از لحاظ جسمی و شرایط فیزیکی و نیز وضعیت زیست در آب‌های آزاد آمادگی پیدا کند که تا به این شرایط برسد، در جزیره کیش نگهداری می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    عجب؟ همان کارشناسی که آورد می برد؟
  • امیر IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    واقعا برای کسانی که از این حیوان آزاری مستقیم و غیر مستقیم با خرید بلیط و آگهی حمایت کردند متاسفم هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس