کاخ الیزه: شرط بازگشت آمریکا به برجام، پایبندی ایران است!

رسانه ها به نقل یکی از مقامات کاخ ریاست جمهوری فرانسه گزارش دادند که بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای ۲۰۱۵ مشروط به توقف فعالیتهای تحریک آمیز ادعایی تهران و اجرای تعهدات خود ذیل برجام است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌ها روز سه شنبه به نقل از یک مقام کاخ الیزه گزارش دادند چنانچه ایران خواهان بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد، باید از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارد و تعهدات خود مندرج در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را به مرحله اجرا گذارد.

این در حالی است که به رغم پایبندی کامل ایران به برجام که بارها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفت، دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در ماه مه ۲۰۱۸ از این توافق چندجانبه خارج شد و با طرح اتهام‌های واهی علیه تهران تحریم‌های پیش‌تر لغو شده را مجدداً برقرار ساخت.

اکنون مقامات دولت فرانسه با چشم‌پوشی از عهدشکنی آشکار طرف‌های غربی برجام بویژه آمریکا، شرط بازگشت واشنگتن به این توافق را پایبندی کامل ایران به تعهدات خود مندرج در برجام می‌دانند؛ بدون آنکه کوچک‌ترین تضمینی برای پایبندی طرف آمریکایی به این توافق ارائه کنند.

این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه در اظهاراتی مدعی شده که «چنانچه آنها [مقامات ایران] نسبت به مذاکرات جدی بوده و خواهان مشارکت مجدد تمام طرف‌های برجام هستند، باید نخست از [اقدامات] تحریک‌آمیز خود دست برداشته و سپس آنچه که الزامی است را رعایت کنند».

این در حالی است که «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران هفته گذشته تصریح کرد که در صورت بازگشت دولت جدید آمریکا به برجام، تهران به تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای عمل خواهد کرد.

ذکر این نکته لازم است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا در نشست تأیید صلاحیت خود در سنا به صراحت اعلام کرد که دولت جدید ایالات متحده درصدد گنجاندن برنامه موشکی ایران در دامنه شمول توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    3 0
    باش! امیدوارم زودتر از پروتکل الخاقی خارج بشیم تا بفهمند ،باید با احترام با ایران صحبت کنید.#غرب_وحشی
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    4 0
    کاخ الیزه برای خودش نسخه بپیچد نه برای ما ایرانیان !!! کاخ الیزه شکر اضافه میل نموده !!! این ما هستیم که شرط و شروط برای آمریکا می‌گذاریم !!! این ما ایرانیان هستیم که زیان دیدیم دچار خسارت شدیم از برجام نافرجام !!! 5225
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    2 0
    باشه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 0
    فرانسه تو یه فکری برای جلیقه زردهات بکن.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    گام های ما منطبق بر مفاد توافق هست، چرند میگن. مشخصه روشی که ما برای کاهش یا تعلیق توافقات مبتنی بر برجام انتخاب کردیم خیلی بهشون فشار اورده، حالا با نفرت، بغض و تعصب حرف میزنن. یه سلام هم کنیم به جنتلمن های کراواتی مذاکره؛ چی شد دردتون اومده!! دستشون بسته است، هیچ اقدام قانونی نمیتونن کنن... بهشون فشار بیارید، زودتر این بازی تموم شه.
  • محسن IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    عزیزان! مگر ما نمی گوییم شرط بازگشت امریکا به برجام، پای بندی آن کشور به برجام و از جمله، برداشتن همۀ تحریمهاست؟ (حتی رهبر معظم انقلاب هم همین را فرمودند). پس چرا وقتی آنان می گویند شرط بازگشت به برجام، پای بندی ایران است، به نظر ما عجیب می رسد؟ یعنی انتظار داشتید بگویند امریکا در هر شرایطی به برجام برمی گردد و کاری هم به این ندارد که ایران به برجام پای بند باشد یا نباشد؟!
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    وانمود کردن به قدرتمند بودن در عین ضعف یکی از شگردهای کشورهای استعماری است اما قرن بیست و یکم پایان دوران سلطه غرب برجهان و شروع افول آنها است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس