فساد اخلاقی در ارتش آمریکا

دولت آمریکا از گذشته‌های بسیار دور پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی را در ارتش این کشور لاپوشانی کرده است

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیوی سی جی تی ان، دولت آمریکا از گذشته‌های بسیار دور پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی را در ارتش این کشور لاپوشانی کرده است. وزارت دفاع آمریکا قول داده این پدیده را از رده‌های مختلف ارتش این کشور ریشه کن کند؛ اما ارتش هم اکنون پذیرفته است که باید بیشتر و بهتر تلاش کرد!

بر اساس این گزارش، پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی گونه‌های متفاوتی دارد از جمله تجاوز به عنف، تماس جنسی آزار دهنده. در سال مالی ۲۰۱۹، بخش‌های مختلف ارتش آمریکا هفت هزار و ۸۲۵ مورد گزارش دریافت کردند که در آن به پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی رایج در میان کارکنان نیروهای مسلح و نظامیان ارتش این کشور پرداخته شده بود. این رقم در یک دهه‌ی گذشته پی در پی افزایش یافته است. در چهار هزار و ۸۳۴ موردی که بررسی کامل اتفاق افتاده، پنج هزار و ۲۴۵ نفر، قربانی آزارجنسی قرار گرفته اند و پنج هزار و ۱۴۰ نفر فساد اخلاقی داشته اند. هشتاد درصد قربانیان آزارجنسی در ارتش آمریکا زنان هستند و در این میان، نزدیک به یک هزار نفر از نظامیان مرد نیز از قرار گرفتن در معرض آزار جنسی خبر داده اند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهند بیش از ۸۰ درصد نظامیان ارتش آمریکا که از ابتدا با نام «همجنس» وارد ارتش شده بودند به نوعی هدف آزار جنسی قرار گرفته اند و یک سوم از آنان در معرض نگاه‌های دزدانه قرار داشته اند و سپس هدف آزار و اذیت قرار گرفته اند.

پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی معمولا در همه‌ی اقشار جامعه‌ی آمریکایی از جمله در ارتش این کشور وجود دارد، اما گزارش نمی‌شود.

یکی از کهنه سربازان ارتش که از بازماندگان پدیده‌ی آزار جنسی در ارتش به شمار می‌آید گفت: «به آن‌ها (فرماندهان) گفتم که هدف آزار فیزیکی قرار گرفته ام. در آن هنگام کم کم به این باور رسیده بودم که به من حمله‌ی فیزیکی شده است.»

خانمی که از بازماندگان آزار جنسی در ارتش آمریکاست گفت: «این‌ها مواردی است که آدم نمی‌تواند همه جا فریاد بزند و برای دیگران بازگو کند. از این رو بهتر این می‌بیند که پیش خودش نگاه دارد.»

وزارت دفاع آمریکا هر دو سال یکبار با اجرای بررسی پنهانی تلاش می‌کند برآوردی از رقم کلی قربانیان پدیده‌ی آزار جنسی در ارتش بدست بیاورد و برای این منظور، آن دسته از افرادی را که ترجیح می‌دهند تجربه‌ی شخصی شان را گزارش نکنند نیز در نظر می‌گیرد. شگفت آور نیست که رقم کلی بدست آمده، بسیار بالاتر از آن چیزی است که گزارش شده است.

نتایج تازه‌ترین بررسی که در سال مالی ۲۰۱۸ اتفاق افتاد نشان داد بیش از ۲۰ هزار نفر از نظامیان ارتش در معرض آزار جنسی قرار داشته اند. کارشناسان می‌گویند موارد گزارش شده شاید تنها ۳۰ درصد از کل مواردی را در بر داشته باشند که در یک سال اتفاق افتاده است.

سناتور مارتا مک سالی، کهنه سرباز ارتش و نخستین خلبان زن نیروی هوایی ارتش آمریکا بود که در عملیات رزمی شرکت داشت.

او در یکی از نشست‌های پرسش و پاسخ کنگره، تجربه شخصی خود را از آزار جنسی در سال ۲۰۱۹ افشا کرد. وی گفت از بازگو کردن این تجربه‌ی تلخ احساس خوبی دارد.

بسیاری از قربانیان درباره‌ی تجربه‌ی شخصی خود از آزار و اذیت جنسی سخن نگفتند، زیرا همچون سناتور مک سالی آنقدر از نظام حاکم بر ارتش آمریکا ناامید و دلزده شده بودند که ترجیح دادند گذشت زمان، درد و رنج به جا مانده از این تجربه‌ی هولناک را با خود بشوید و پاک کند. آن‌هایی که همچون کایلا، تعرض به خود را گزارش دادند امید به بهتر شدن اوضاع داشتند.

اما این درد و رنج به ارتش آمریکا محدود نمی‌شود. بسیاری از نظامیان زن و مردی که در کانادا، انگلیس، اسرائیل، کره جنوبی و بسیاری جاهای دیگر در ارتش خدمت می‌کنند همین کابوس را تجربه کرده اند. آیا به عدالتی که شایسته‌ی آن هستند خواهند رسید؟ چه اصلاحاتی باید اتفاق بیافتد تا دیگر هیچ کس در معرض آزار و اذیت جنسی قرار نگیرد؟

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 3
    این علت حضور زن در جامعه است مگر دین خانه را محل امنی برای زنان قرار نداده
    • شهروند IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      0 0
      مسئله اش این نیست وگرنه زن هم افریده خداست مثلا زن ها میتوانند معلم باشند مسئله این برهنگی زن که تو اروپا و امریکا کالای جنسیش میکنن خودتون بهتر میدونین و اینطور میشه شیطون یه هو ...
  • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    نتیجه فساد همین
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    2 1
    خب این همه به مردم بیگناه دنیا تجاوز می کنند دیگه این سربازان بدبخت که شب و روز زیر دست خودشونند و در دسترس چرا تجاوز نکنند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 1
    ارتش پوشکی کم بود ارتش یواشکی هم بهش اضافه شد. ارتش یواشکی!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 1
    باسلام.ازقدیم گفتنداتش وپنبه نزدیک هم باشنداین اتفاق میفته.
  • کارمند2 IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    سلام............چند گویی سخن از درد و رنج دیگران خویش را اول مدا وا کن کمال این است و بس....................اقبال لاهوری
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    خدا رحم کرد که ما نداریم
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      0 0
      ایشالا از این به بعد هم نداشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس