کد خبر 1173399
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت طلا و جواهر

سیدرضا سیدآقازاده مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس بررسی‌های سازمان توسعه تجارت، ایران ظرفیت صادرات ۱۶ میلیارد دلاری به پاکستان دارد.

به گزارش مشرق؛ سیدرضا سیدآقازاده مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با بیان این که ظرفیت اقتصادی پاکستان خیلی بیشتر است، گفت: بر اساس مطالعاتی که از سوی سازمان توسعه تجارت صورت گرفته، ظرفیت تبادلات تجاری با پاکستان خیلی بیشتر از میزان فعلی است. پاکستان واردات ۶۰ میلیارد دلاری دارد و ایران ظرفیت صادرات ۱۶ میلیارد دلاری به این کشور دارد.

مذاکره با افغانستان و پاکستان برای انعقاد توافق تجاری

وی ادامه داد: ما برای تجارت متقابل ۵ قلم را در چند سال پیش به افغانستان امتیاز یک طرفه دادیم و الآن هم مجوز موافقت نامه تجارت ترجیحی را در مهرماه از دولت اخذ کردیم. یک دور مذاکره مقدماتی را هم در دی ماه انجام دادیم با هیئت افغانی و الآن منتظر این هستیم که متن پیشنهادی که ما دادیم آن ها نظرشان را بگویند تا بتوانیم وارد مذاکره شویم.

سید آقازاده افزود: مابا پاکستان هم از سال ۸۵ موافقت نامه بازرگانی داریم، تجارت ترجیحی داریم. از سال ۹۶ موافقت نامه تجارت آزاد را هم شروع کردیم حتی متون و الحاقاتش هم نهایی شده‌است. یعنی دو طرف توافق کرده اند و فقط بحث تبادل کالایی است که آن را هم ما پیش قدم شدیم و فهرست کالایی مان را اعلام کرده‌ایم و منتظریم که طرف پاکستانی هم فهرست را بفرستند تا مذاکرات را شروع کنیم. اگر این اتفاق بیفتد حدود ۸۰ درصد کالاهایی که در کتاب تعرفه وجود دارد شامل خواهد شد و دو طرف می توانند از تسهیلات یکدیگر استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    1 0
    بهره ایران از صادرات به پاکستان و برعکس بهره صادرات پاکستان به ایران خیلی کم است ، دلیل اصلی هم باز بودن مرز های دو کشور روی قاچاقچیان هست و همه نوع محصولی به صورت قاچاق بین دو کشور جابجا میشود.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    1 1
    برای کی میگی؟؟ اصلاظرفیت 1000ملیارددلاری باشه چه فایده ک این دولتی ک الان ماداریم فقط نگاهش به دشمنان غربیه اصلاقدمی برای همکاری باهمسایگان برنداشتن.. اینادرصددفتنه اقتصادین توقع دارین رابطه باهمسایگان برقرارکنن؟؟برعلیه فتنه اقتصادی ساخته پرداخته خودشون؟؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    3 2
    تو تامین قوطی حلبی موندیم چی رو می خایی صادر کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس