تحریم دارو

جمعی از رؤسای انجمن‌های حمایت از بیماران خاص کشور به نمایندگی از ده‌ها هزار بیمار، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از تحریم‌های دارویی غیرقانونی خواستار رفع این تحریم‌ها شدند.

به گزارش مشرق، جمعی از رؤسای انجمن‌های حمایت از بیماران خاص کشور به نمایندگی از ده‌ها هزار بیمار، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از تحریم‌های دارویی غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا خواستار رفع این تحریم‌ها شدند.

در متن این نامه آمده است: 

«جناب آقای آنتونیو گوترش

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

با سلام ؛

در ابتدا احترامات فائقه و تمام خود را نسبت به عالیجناب معروض می­داریم؛ ما جمعی از مدیران عامل انجمن های ملی حامی بیماران از قبیل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ، دیالیزی ، هموفیلی ، ام اس ، ای بی در خصوص ابعاد و آثار تحریم های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا که از تاریخ ۸ می ۲۰۱۸ بر جامعه بیماران خاص ایران تحمیل شده و منجر به آثار و نتایج بسیار ناگوار و تلخی در بیماران مزمن ، ژنتیکی و نیازمند درمان مادام العمر از قبیل : مرگ با درد و رنج فراوان ، نقص مادام العمر عضو به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی ، ایجاد بیماری های مستمر ، درد و رنج ناشی از نبود دارو و غیره گردیده اعلام می­کنیم .

جناب آقای رئیس

ابتدا باید بر این  نکته تأکید نماییم که ؛ این درخواست هیچ پیام سیاسی در خود جای نداده و صرفاً اعلام وضعیت درد و رنج ناشی از تحریم های غیرقانونی و صدای بغض خانواده های دارای بیماران خاص و است که در شرایط وخیم و با مرگ قریب الوقوع فرزندان و کودکان­شان در فقدان دارو و تجهیزات پزشکی مناسب دست و پنجه نرم می­کنند، است.

*ورود دارو وتجهیزات پزشکی این بیماران میسر نیست 

تحریم‌های اقتصادی غیرقانونی ایالات متحده آمریکا قابلیت دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، دارو و ملزومات پزشکی ما را از بین برده است. به طوری که ما در دوسال گذشته بارهاو بارها از دولت ایران و حتی شرکت های سازنده دارو و یا شرکت های عرضه کننده دارو و تجهیزات پزشکی پیگیری متعدد برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی طیف وسیعی از بیماران خاص که اکثرا از کودکان و افراد نابالغ تشکیل شده اند را درخواست و پیگیری نموده ایم ولی به دلیل اعمال و اجرای تحریم های غیرقانونی آمریکا و مخصوصا موانع ایجاد شده از سوی آن کشور در خصوص تبادلات مالی، ورود دارو وتجهیزات پزشکی این بیماران میسر نیست و یا از طریق دیگر حداقل ها فراهم شده که بعضا داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز یا نایاب یا به شدت کاهش یافته است و به همین دلیل تعداد قابل توجهی از بیماران را از دست داده ایم، تعدادی دچار صدمات جدی جسمی شده اند و در مجموع قاطبه بیماران ، صدمات جسمی روحی و روانی پیوسته و شدیدی را متحمل شده اند ، و همچنان نیز از این کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در رنج و مشقت شدید هستیم.

*ده‌ها نفر از کودکان و بیماران به دلیل فقدان دارو از دست رفته‌اند

به دلیل وجود سیاستی سیستمی و سازمان یافته به نام تحریم‌های فلج کننده، همه جانبه، تاکنون ده‌ها نفر از کودکان و بیماران تالاسمی و بیماران ای بی و... به دلیل فقدان دارو و تجهیزات پزشکی خاص خودشان از دست رفته اند ما اعضای انجمن های حمایت کننده از بیماران خاص به آن عالیجناب اعلام می­داریم، استمرار تحریم های غذا و داروی بیماران ایرانی یک جنایت سیستمی و سازمان یافته در واقع حق حیات طیف وسیعی از کودکان، بیماران خاص و مادام العمر و ... را هدف قرار داده و این تحریم ها علیه بیماران و کودکان جامعه آماری این انجمن ای غیر انتفاعی و خاص است که انتظار تدابیر لازم برای توقف چنین تحریمی های گسترده و ناعادلانه علیه یک جمعیت انسانی و بزرگ را از آن دبیر کل محترم داریم.

لذا باتوجه به مطالب فوق جمع امضا کنندگان ذیل از حضرتعالی خواهشمندیم نسبت به استفاده از تمامی ظرفیت های موجود به منظور جلوگیری از تداوم تحریم های جنایتکارانه علیه بیماران مظلوم و بی دفاع تحت پوشش انجمن های مردم نهاد حمایت ­گر ، اقدامات و تدابیر لازم را برای اجرای قواعد حقوق بشری و بشردوستانه در کشورهای عضو سازمان ملل اتخاذ نمائید و با اقدامات مقابله ای با چنین نقض های گسترده حقوق بشری ، امیدی دوباره برای ادامه زندگی بدون درد ورنج برای این بیماران در ایران و البته کل جهان را میسر نمائید.

*انجمن «تالاسمی» ایران 

* انجمن «ام اس» ایران

* خانه «ای بی» ایران

* انجمن حمایت از «بیماران کلیوی ایران»

*کانون «هموفیلی» ایران

*انجمن اوتیسم ایران»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    پاسخ گوترش: ابراز تاسف ملایم همراه با محکوم کردن ایران...
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    چطوری ما کالاهای اساسی را در حجم بسیار بالاتر و با ارزبری چندین برابر دارو بدون مشکل وارد می کنیم ولی در دارو مشکل داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس