سخنگوی قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی نمایه

سخنگوی قوه قضائیه از رشد فعالیت و خدمات ارائه شده از سوی قوه قضائیه در ۱۰ ماهه شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با رسانه‌ها با قدردانی از تلاش‌ها، زحمات و جانفشانی‌های کادر پزشکی و پرستاری و درمانی کشور در مقابله و مواجهه با ویروس کرونا، گفت: از تمامی متخصصان داخلی کشور و مجموعه نهادها و سازمان‌هایی که برای ساخت واکسن کرونا تلاش کرده‌اند و الحمدالله به نتایج خوبی رسیده‌اند و آزمایش‌های بالینی آنها نیز موفق بوده است، به ویژه از مسئولن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کادر پزشکی و تخصصی این حوزه که پیشگام در ساخت واکسن کرونا بودند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام برای قاچاقچیان خودرو

وی افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا سیر نزولی پیدا کرده ولی باید توجه داشت که حسب اعلام ستاد مقابله با ویروس کرنا، وضعیت به هیچ عنوان عادی نشده و خطر کماکان با انواع جدید این ویروس در کمین است و بایستی بیش از گذشته دستورالعمل‌های مربوطه را مراعات کنیم تا شر این ویروس منحوس از سر جامعه و کشور ما برطرف شود.

ببینید:

فیلم/ واکنش سخنگوی قوه‌قضائیه به درگیری نماینده مجلس و سرباز

اسماعیلی ادامه داد: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات همکاران خودم در مجموعه قوه قضائیه و به‌ویژه داگستری‌های سراسر کشور کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که در شرایط ویژه شیوع این ویروس، کار جهادی و کار مستمر را در دستور کار خودشان قرار دادند و خدمت به مردم را بدون وقفه ادامه دادند.

بیشتر بخوانید:

واکنش قوه قضاییه به احضار رئیس کل سابق بانک مرکزی

وی با تبیین عملکرد دستگاه قضائی در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: بررسی عملکرد واحدهای قضائی ما در ۱۰ ماهه اول امسال که توأم با شیوع ویرس کرونا بود در مقایسه ۱۰ ماهه سال گذشته که هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود، بیانگر آن است که ما در ۱۰ ماهه سال قبل ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۴۷ پرونده وارده یکتا به دداگستری‌ها داشتیم که این عدد در ۱۰ ماهه امسال به ۷ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۶۲۳ فقره پرونده افزایش پیدا کرده که معادل ۲.۶ درصد است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: با لحاظ تعداد مراحل رسیدگی قضائی و رسیدگی‌های انجام شده، در ۱۰ ماهه پارسال ۱۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۶۵۳ مورد رسیدگی انجام شده بود اما در ۱۰ ماهه توأم با شیوه کرونا ۱۶ میلیون ۲۶۵ هزار و ۱۵۵ فقره افرایش یافته، یعنی رشد عملکرد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته که قابل توجه است.

بیشتر بخوانید:

اسماعیلی: متهم دو تابعیتی نداریم

اسماعیلی با بیان اینکه کمتر دستگاهی پیدا می‌شود که آمار عملکردی آن در ایام کرونا بیش از ایام عملکردی سال قبل بوده باشد، گفت: در رسیدگی به پرونده‌های مانده از سال قبل نیز ما در پایان ماه دهم سال گذشته تعداد پرونده‌های ما ۴ میلیون ۴۱ هزار و ۹۳۵ فقره پرونده بوده که امروز به  ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۱۹ فقره پرونده کاهش پیدا کرده، یعنی ۱۱ درصد از پرونده‌های موجودی ما کم شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس