چین بالاتر از آمریکا اولین مقصد سرمایه‌گذاران خارجی در جهان شد

گزارش جدید کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که چین در سال گذشته از آمریکا پیشی گرفته و اولین دریافت‌کننده سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان شده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش جدید کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که چین در سال گذشته از آمریکا پیشی گرفته و اولین دریافت‌کننده سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام به چین شد

طبق گزارش سازمان ملل چین در سال گذشته ۱۶۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را به خود جذب کرده در حالی که آمریکا ۱۳۴ میلیارد دلار سرمایه خارجی به کشور خود وارد کرده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ آمریکا ۲۵۱ میلیارد دلار و چین ۱۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به خود جلب کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد چین زودتر از انتظار آمریکا را پشت سر می‌گذارد

در کل در این گزارش اشاره شد که بحران کرونا سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را در کل جهان کاهش داده است، چرا که پاندمی کرونا اقتصاد کشورهای بزرگ و کوچک را به مرز تعطیلی کامل رسانده بود.

در سال ۲۰۲۰ کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان ۴۲ درصد سقوط کرد و به ۸۵۹ میلیارد دلار رسید. این رقم حتی از پایین‌ترین سطح مربوط به بحران مالی ۲۰۰۹ هم ۳۰ درصد پایین‌تر است.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه ۱۲ درصد سقوط کرد، اما در مورد چین که آن هم در لیست این کشورها قرار دارد باید گفت که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این کشور در واقع ۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس