کد خبر 1172421
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
محمد مسیحی

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و تقریباً معادل همین رقم برآورد می‌کنیم که ‌معافیت مالیاتی داشته باشیم.

به گزارش مشرق؛ محمد مسیحی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان بابیان اینکه مالیات داروی تلخی است که باید به اقتصاد خورانده شود، اظهار کرد: همه کشورها این اعتقاد رادارند اگر یک باور مشترک داشته باشند مالیات بهترین ابزارت امین مالی و بهترین ابزار اداره دولت‌ها است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه، در کشور ماسال‌های سال درآمد نفتی بود و فرصت تحریم‌ها کمک کرده تا نظام مالیاتی در هر سه قوه به‌طورجدی‌تر نگاه کنیم، افزود: پر چالشی‌ترین بحث‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ بین کاندیدها بحث‌های مالیاتی خواهد بود.

وی بابیان اینکه، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در ماه هزینه حقوق و دستمزد هزینه‌های جاری است، افزود: در حال حاضر که سازمان مالیاتی خوب عمل می‌کند متوسط ‌ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان را وصول می‌کنیم که آمار ۱۰ ماهه ما نشان از تحقق صددرصدی درامدهای مالیاتی را دارد.

مسیحی با اشاره به اینکه، در شرایطی که تحریم‌ها و ویروس کرونا راداریم تلاشمان این است که معادله کمی و کیفی در این شرایط سخت مالیاتی و اقتصادی برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در افکار عمومی سایر قوا پیگیر بودند این بود که به سمت هوشمندسازی نظام‌ مالیاتی حرکت کنیم.

معاون سازمان امور مالیاتی کشورگفت: امسال قول را می‌دهم برای اولین سال اجرای ماده ۹۷ قانون مالیاتی قرار است در سازمان امور مالیاتی اجرایی و عملیاتی بشود و پیش‌بینی ما این است بالغ‌بر ۷۰ درصد اظهارات مردم فعالان اقتصادی مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم، تصریح کرد: تقریباً معادل همین رقم برآورد می‌کنیم که ‌معافیت مالیاتی داشته باشیم که مقابله با فرار مالیاتی صرفاً در چهارچوب قانون و مقررات باید باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    تمامی رقم های فرار من درآوردیست
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    بازار تعطیل بوده دائم کرونا و رکود بوده ثبات نبوده اما مالیات باید بدهیم اون هم برگ تشخیص در مغازه نمیارند پیامک میدن برید ابلاغ الکترونیک رو فعال کنید خب اگه اینطور بشه تخفبف الکترونیکی هم دارید؟
  • سیدجعفرکاظمی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    وای برحال مسئولین کشوری که نتواند " حق قانونی " خودرا از چندصدنفر گردن کلفت بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس