آموزه‌هایی از سبک زندگی در بیان آیت‌الله کشمیری/ راه‌هایی برای حل مشکلات و رفع بلاها - کراپ‌شده

آیت‌الله کشمیری می‌فرمود: هر کسی که سوره قدر را بخواند از سرش تا عرش، عمودی از نور متصل است و آیت‌الله غروی اصفهانی بر خواندن این سوره مداومت داشت.

به گزارش مشرق، هرچند که در آموزه‌های قرآن و حدیث می‌توان دستورات سبک زندگی اسلامی را یافت اما آنچه در کلام علمای دین یافت می‌شود، دستورالعمل‌های تجربه‌شده و برگرفته از آیات قرآن و احادیث است که مسیر حل مشکلات و دور کردن بلاها و بیماری را برای ما آسان می‌کند.

خبرنگار ما با مرور بخش‌هایی از سخنان ارزشمند آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری رحمه الله، به اهمیت آموزه‌هایی در سبک زندگی اسلامی پرداخته است. لازم به توضیح است که آیت‌الله کشمیری یکی از شاگردان عارف کامل آقا سید علی قاضی بود که پس از وفات آیت‌الله بهجت بر او نماز خواند.

اهمیت دعای یستشیر

سؤال: از ادعیه و اذکار بیشترین استفاده را از چه چیزی بردید؟

جواب: همه‌شان خوب است؛ لکن در ادعیه از دعای «یستشیر» در صبح و شام؛ و از اذکار در ذکر «یا حیُّ یا قیُّوم» بوده است.

بیداری سحر

 سؤال: ترک خواب بین الطلوعین یا بیداری در سحر کدام افضل است، برای کسی که طاقت یکی را دارد؟

جواب: بیداری سحر افضل است.

دستور آیت‌الله کمپانی

مرحوم آیت‌الله شیخ محمدحسین اصفهانی معروف به کمپانی را درک کردم و از ایشان دستوری خواستم، ایشان خواندن سوره «إنّا أنزلناه فی لیله القدر» را به من وصیت کردند و فرمودند: هر کس این سوره را بخواند از سرش تا عرش، عمودی از نور متصل است. و خودش هم روزی هزار بار این سوره را می‌خواند.

تقرّب به امام زمان علیه السلام

سؤال: چه کار کنیم به حضرت بقیه‌الله عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک شویم؟

جواب: روزی یک ساعت با حضرت خلوت کنید. در جای خلوت، زیارت «سلامُ علی آل یاسین» بخوانید. الْمُسْتَغَاثُ بِکَ یَابنَ الحَسَن به عدد زیاد بگویید.

«یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ أَدْرِکْنِی! یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ أَغِثْنِی!» بگویید. توسّل به آن حضرت پیدا کنید تا رفاقت با حضرت زیاد شود.

نذر صلوات

امام موسی بن جعفر علیه السلام به باب‌الحوائج معروف هستند. نذر ۱۴۰۰ صلوات برای آن حضرت جهت حاجات بسیار مؤثر است.

دفع بلا

برای دور نمودن بلاها نیز ذکر «لَا حَولَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِالله» مفید است. روزی صد مرتبه گفته شود تا هفتاد نوع بلا دور شود که آسان‌ترین آن، رفع غم و اندوه است.

دعای مؤثر

برای قضای حاجات خوب است این دعا را در مدت ده روز و روزی ۱۰۰ مرتبه خوانده شود، به طوری که از روز چهارشنبه شروع شده و به جمعه هفته بعد ختم شود. دعا این است:

«یَا مُفَتِّحَ الْأَبْوَابِ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا دَلِیلَ الْمُتَحَیِّرِینَ وَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ یَا رَبِّ وَ اقْضِ حَاجَتِی وَ اکْفِ مُهِمِّی وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعَینَ.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس