ابوالفضل پورعرب: واژه سلبریتی «مضحک» است/ یک عکس در موزه سینما ندارم! - کراپ‌شده

ابوالفضل پورعرب ستاره سینمای دهه ۷۰ با بیان اینکه سوپراستار و هالیوود شوخی است، گفت: واژه سلبریتی مضحک است و برای کسانی استفاده می شود که درست نیست.

به گزارش مشرق، ابوالفضل پورعرب که مهمان برنامه سینمایی «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی بود، در سخنانی درباره واژه سلبریتی گفت: به نظر من سوپراستار و هالیوود شوخی است. واژه سلبریتی مضحک است و برای کسانی استفاده می شود که درست نیست. مثلا من سی سال شمال رفتم شنا نکردم که مبادا در حال شنا کردن کسی از من عکس بگیرد. خیلی چیزها به خیلی چیزها نمیخورد. همه فیلم های ما فاخر است. هنرمندان هم همینگونه است. جایی رد میشدم دیدم نوشتند پورعرب دستگیر شد با دستبند عکس گذاشته بودند که برای یک فیلم بود به همین راحتی با یک تیتر آبروی هنرمند میرود.

وی با بیان اینکه کسی به سمت بازیگران درجه دو و سه نمی رود و دولت باید به این افراد کمک کند، اظهارداشت: سندیکاها اصلا چگونه تشکیل می شود؟ چرا باید یک آدمی که چندین سال در سینما و تلویزیون کار کرده است چون سنش بالا رفته کنار گذاشته شود؟ به نظر شما دیگر لبخندی وجود خواهد داشت؟

پورعرب تاکید کرد: بازیگر به دنبال احترام و ادب است. جایزه پیونیانگ من گم میشود و به من تحویل داده نشده خوب باید به چه کسی گفت؟ کسی که دستمزد بالا میگیرد مثل من قربانی میشود. قاعدتا من از خوب زندگی کردن بچه ها خوشحال میشوم. یک سری شایعه ها باعث افزایش دستمزد میشود. کاش این بالا رفتن دستمزدها باعث ساختن زندگی بازیگرها شود. بودجه های فیلم ها از قبل تقسیم شده است این سخت است نه دستمزد بازیگرها.

وی ادامه داد: ظهور و بروز بازیگران جدید زیاد نبود آن چند نفر هم انقدر اذیت می شوند که باعث از بین رفتن آن ها میشود. بچه ها باید یک سری ملاحظاتی در فضای مجازی داشته باشند. وقتی کسی در ۲۵ سالگی استار میشود باید معلم داشته باشد تا به بیراهه نرود. دروغ های ما در دنیای مجازی است. من وقتی با شهاب حسینی کار می کردم لذت می بردم از بازیگری. نوید محمدزاده وقتی بازی میکند در واقع فکر می کند و بازی میکند و میتوان به او گفت باریکلا. اما کاش از این سرمایه ها مراقبت کنیم.

وی افزود: من این دو را سرمایه میدانم ولی کاش بقیه هم قدر این افراد را بدانند. برخی از این ها برای فروش فقط استفاده میشوند. باید بشینیم با هم صحبت کنیم. من از دهه ۷۰ وارد سینما شدم ولی یک عکس از من در موزه سینما نیست. من تا کی سوار موتور شم و بروم خواستگاری؟ باید نسل جدید وارد شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    واژه ی سلبریتی با مفهومی که در ایران ازش رایج هست دقیقا برازنده شما و بیش از ۹۰ درصد هنرمندان! سینماو تلویزیونه. فیلم بازی نکن داداش خودت یه پا سلبریتی هستی
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    همه این واژه های بیگانه همانند سلبریتی و شوآف و ... را شوربختانه رسانه های با ادعای دلسوزی برای ایران وارد زبان فارسی کرده اند. زبان فارسی بزرگترین دستاورد ملت ایران در همه تاریخ است.در پاسداری از آن کوشا باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس