کد خبر 1171512
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
نیروهای امنیتی یمن یکی از سرکرده‌های داعش را دستگیر کردند

وزارت کشور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی یکی از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی داعش را در استان تعز واقع در جنوب غرب این کشور دستگیر کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره یمن، وزارت کشور یمن روز جمعه در این بیانیه ادامه داد: سرویس‌های امنیتی «محمد احمد سرحان» ملقب به «ابو عبیده التعزی» از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش را در منطقه «الحیمه العلیا» تعز دستگیر کردند.

در بیانیه وزارت کشور یمن آمده که این سرکرده داعش نقش مهمی در هدایت و جذب شماری از جوانان این منطقه برای اقدامات ستیزه جویانه به نفع گروه تروریستی داعش داشته است.

پیش‌تر «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.

تا کنون شماری از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در بخش‌های جنوبی یمن توسط نیروهای امنیتی دستگیر یا کشته شدند.

عربستان و امارات متحده عربی با عنوان ائتلاف عربی بخش‌هایی از مناطق جنوبی یمن را در کنترل خود دارند و بسیاری از عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در این مناطق حضور دارند و فعال هستند.

ائتلاف عربی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    4 0
    درود بر مردان با ارزشی یمنی و نابود باد گروه مسلمان کش داعش
  • الف IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    1 0
    درود بر مردان با ارزشی یمنی و نابود باد گروه مسلمان کش داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس