یادداشت|رشد ۸۰۰ درصدی درآمد مالیاتی دولت از بورس و دیگر هیچ

بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، امسال درآمد دولت از نقل و انتقال سهام حدود ۸۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، عباس علوی راد طی یادداشتی با عنوان "رشد ۸۰۰ درصدی درآمد مالیاتی دولت از بورس و دیگر هیچ" نوشت: انتشار عملکرد ۸ ماهه اجرای بودجه سال ۱۳۹۹ توسط دیوان محاسبات ابعاد جالبی از کسب درآمد مالیاتی دولت از محل رونق بورس را نشان می دهد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات، درآمد مالیاتی دولت از محل نقل و انتقال سهام در پایان آبان ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد کم سابقه ۷۷۹ درصدی مواجه بوده است .

بررسی های نگارنده به اعتبار درصد مورد اشاره دیوان محاسبات (۷۷۹ درصد) نشان می دهد رقم مالیات بر نقل و انتقال سهام در پایان آبان ۱۳۹۹ به بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که عملکرد مالیات بر نقل و انتقال سهام در سال ۱۳۹۸ حدود ۴ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

در واقع درآمد دولت از محل مالیات بر نقل و انتقال سهام در ۸ ماهه سال ۹۹ حدود ۳ برابر کل سال ۹۸ بوده است.

به نظر می رسد دولت با تشویق و دعوت مردم به سرمایه گذاری در بورس به شکل کم سابقه ای از کارت رونق بورس در جهت کسب درآمدهای مالیاتی بهره برده است.

حالا فقط این پرسش باقی می ماند که صرف نظر از دریافت مالیات هنگفت در هنگامه ازدحام سرمایه گذاران در بورس،  دولت چقدر نسبت به وضعیت اسفناک این روزهای بازار سرمایه و مال باختگان مسئولیت پذیر خواهد بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    دولت در معرفی کابینه از خبره ترین دزدها بهره میبرد.هر چه جلوتر میرویم قابلیت دزدها خیلی بهتر میشه .دولت است دیگر ....خخخخخ
  • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 0
    دیگه حنا دولت برای مردم رنگ نداره مردم از دولت و مسوولین گلایه مندن .هر چه بگندد نمکش میزنند وای بحالی که بگندد نمک
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    می توان نتیجه گرفت یک درصد از جامعه یعنی سرمایه داران گردن کلفت و بعضا مسئولین دولتی نفوذی و غارتگر بنا دارند تا قیمت دارایی های واقعی مملکت را از طریق فضای مجازی بورس و رسانه های وابسته به خود مثل اقتصاد نیوز آنقدر ارزش سهام و قیمت شرکت ها را پایین بکشند تا قیمت یک نماد یا کارخانه یا شرکت به یک بیستم بلکه کمتر از ارزش واقعی برسد تا مالک کل شرکت های شاخص ساز شوند واین موضوع مهم از چشم ناظر بورس به عمد و از چشم نهاد های امنیتی پنهان مانده است
  • ایرانی US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    خدالعنت کنه این دولت رو
  • GB ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    آفرین این شد یک گزارش بدرد بخور، شما را قسم که قلم و رسانه دستتونه بدادملت برسید، خیلی از زندگی‌ها از بی مسؤولیتی ها پاشیده شد وهنوز از هم میپاشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس