تاکید واعظی بر نقش پررنگ اصلاح‌طلبان در دولت روحانی|به جای تشکر، طلبکار شدید؟! - کراپ‌شده

رئیس دفتر روحانی در واکنش به اظهارات اخیر صادق خرازی گفته که در دولت فعلی نقش‌های زیادی به اصلاح‌طلبان داده شده ولی حالا آنها بجای تشکر، طلبکار شده‌اند.

به گزارش مشرق، آقای صادق  خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان جمعه گذشته در جریان ششمین مجمع عمومی این حزب با ابراز پشیمانی از حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ گفته بود «اصلاح‌طلبان دیگر دولت اجاره‌ای نمی‌خواهند و ما باید از رئیس‌جمهور اجاره‌ای که داشتیم، توبه کنیم.»

این اظهارات خرازی با واکنش شدیداللحن از سوی آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مواجه شد و واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت اظهار داشت:  «آنها آزاد بودند به قالیباف یا کسی دیگر رای دهند اما مردم تصمیم گرفتند به دکتر روحانی رای دهند. بنابراین حرفی که او می‌زند نادرست است.»

بیشتر بخوانید:

واعظی همچنین خاطرنشان کرده است: «من یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ بودم، یادم می‌آید او (خرازی) در هیچ جای ستاد نقشی نداشت. نخست بیاید اثبات کند برای روی کار آمدن رییس جمهوری چه کار کرده که چنین اظهاراتی داشته است.»

رئیس دفتر روحانی همچنین درباره علت تصمیم اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ مبنی بر متقاعد کردن عارف برای کنار رفتن به نفع روحانی گفته است:‌ «آن زمان نظرسنجی‌ها فاصله معناداری میان رای روحانی و عارف را نشان می‌داد، روحانی جزو نفرات اول و دوم بود. خودشان و بیشتر از همه سید محمدخاتمی و دوستان‌ آنها تصمیم گرفتند عارف که دیگر شانسی برای رقابت نداشت، کنار برود.»

واعظی همچنین در واکنش به این ادعای اصلاح‌طلبان که معتقدند در بدنه مدیریتی دولت روحانی نقش زیادی ندارند، گفته است: «آنها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های‌ آنها در چه حدی بود. این دولت همفکران آنها را در استانداری‌ها و سمت معاونت وزیر به کار گرفت و امروز به جای تشکر، طلبکار هم شدند و حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و الان که زمان انتخابات شده در پی یک سری حرف‌های بی پایه و اساس هستند.»

این سخنان واعظی در واقع بیان همان حقیقتی است که اصلاح‌طلبان خصوصاً در ماه‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ سعی می‌کنند، آن را کتمان کنند.

با عملکرد ضعیف دولت آقای روحانی خصوصا در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی، برخی از اصلاح‌طلبان که در انتخابات ۹۲ و ۹۶ بیشترین تلاش را برای روی کار آمدن این دولت کردند، حالا سعی می‌کنند با پاک کردن دامان خود از این حمایت، اینطور جا بیندازند که نقشی در کارنامه دولت فعلی نداشته و اساساً آن را از خودشان نمی‌دانند.

این اقدام اصلاح طلبان و فرار از پاسخگویی درقبال حمایت از دولت روحانی و همزمان تاختن به آن، صدای بخشی دیگر از این طیف را هم درآورده است.

برای مثال، بهزاد نبوی این رویه اصلاح طلبان را ناجوانمردانه دانست و از این کار آنها به شدت انتقاد کرد.

ظفره‌روی اصلاح طلبان از پاسخ‌گویی در قبال کارنامه دولت درحالیست که آنها مدعی بودند هیچ نقشی در دولت مستقر ندارند ولی حالا رئیس دفتر رئیس جمهور نه تنها این حرف را رد می‌کند، بلکه صراحتا می‌گوید که مناصب مهمی به آنها داده شده و حالا بجای تشکر، طلبکار شده‌اند.

به گزارش مشرق، مرحوم نبی حبیبی دبیرکل سابق حزب موتلفه اسلامی در مصاحبه‌ای که در آذر ماه سال ۹۷ با تسنیم داشت، درباره انتصاب اصلاح‌طلبان در بدنه مدیریتی دولت گفته بود: "حدود سه ماه پیش بود که من نامه‌ای را به دبیران حزب در استان‌ها نوشتم و از آنها  خواستم کسانی‌که در استان آنها صاحب پست دولتی هستند را از منظر خط سیاسی مورد بررسی قرار دهند. بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد بنده با اطمینان می‌گویم که در کل کشور بیش از ۹۰ درصد پست‌های دولتی در تصدی اصلاح طلبان است و این بیش از ۹۰ درصد را تاکید و تکرار می‌کنم. اگر در این رابطه سوال و ابهام برای کسی وجود داشته باشد، می‌تواند همان کاری را که ما بررسی و انجام دادیم پیگیری کند".

حال واعظی با اظهار نظر امروز خود به نحوی سخنان آن روز مرحوم حبیبی درباره نقش پررنگ اصلاح‌طلبان در مدیریت کشور در دولت روحانی را تصدیق کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    24 1
    خدا را شكر به جان هم افتاده اند
  • یوسف IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    15 0
    دعوای زرگریه!!؟ یا واقعا بجون هم افتادن!؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    17 0
    احتمالا باید واسه بیت کورن از ایشان تشکر میکردیم که نکردیم
  • از سرِ زمینِ شمالی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    29 0
    چیزی نیست اسبهای درشکه که به سر بالایی بیفتند همدیگرو گاز میگیرند.
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    16 0
    بازی زرگری میان بنفش و سبز است که سبزها را تطهیر کنند
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    16 0
    فردا ادعای اینکه اصلاح طلبان جا داده شده در دولت روحانی باعث کژ راهه رفتن ها و مشکلات و مفاسد اینجا و آنجا و بطوریکه داد همه را از بی عملی در آورده . بر گردنشان آویخته خواهد شد . آمارشان در خواهد آمد . قصه هائی که روز به روز از این ببعد ورق خواهد خورد .
  • صابرین IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    15 0
    کی وقت محاکمه فرا می رسد!؟؟؟؟؟؟
  • سوخته IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    13 0
    کی میشود ازشان راحت بشویم انشاالله
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    12 0
    هیچ کس نیست به ایشون یادآوری کنه که نقش ایشان چیست>؟
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    21 0
    اصلاح طلبا، همتون همون هستین که نتانیاهو گفت. سرمایه های اسراییل. انقلاب عزیز ایران رو از نفوذی ها پاک می کنیم.
  • احمدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    15 0
    آقای واعظی لطفا در مورد غارت بورس توضیح دهید
  • مهرناز IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    20 0
    سغی اصلاح طلبان براینستکه به مردم وانمود کنند " نقشی در دولت روحانی نداشته " تا برای خود در انتخابات اینده جائی باز کنند.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    11 0
    خیلی .....!!!!
  • 0059348283 IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    12 0
    ولش کن واعظی جان پاپ کورن بخور بیت کورن بزن بیخیال تو و پرفسور روحانی فقط عشقه
  • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    1 2
    آقای روحانی از من بتو نصیحت: اگر دستتان را تا آرنج در عسل بکنید باز هم اصلاح طلبان تو را گاز میگیرند………! دیگر خود دانی
  • محسن GB ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    11 0
    یکی از آشناهامون، میخواست، هیئت علمی بشه واسه اینکه تو خط اصلاحطلبا نبود و اونا از رو ريشش مثلا فهمیدن که اصول گراست تو کارش سنگ اندازی کردن آخه لامصبا این که علوم انسانیم نبود که علوم تجربی بود، حداقل احمدی نژاد با همه ی خوبی بدیاش، به اصلاح‌طلب، اصول گرا یه مقدار بها می داد
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    6 0
    واعظی روحانی را شکست داد و ناموفق جلوه داد همانطور که حاج اسفندیار رحیم مشایی اینگونه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس