کد خبر 1171427
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کاهش نسبی قیمت نفت در بازار جهانی - کراپ‌شده

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت در یای شمال کاهش ۷۹ سنتی قیمت را تجربه کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۵۵.۲۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۸۹ سنت کاهش داشته است.

قیمت نفت آمریکا هم ۹۷ سنت کاهش یافت و به ۵۲.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین معاملات شب گذشته بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت تولیدی این سازمان ۵۵.۱۴ سنت به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، دلیل کاهش امروز قیمت نفت در بازار افزایش نگرانی‌ها نسبت به افزایش مبتلایان به کرونا در چین و اقدام دولت این کشور بر اعمال دوباره قرنطینه است که می‌تواند چشم‌انداز تقاضای نفت در بازار جهانی را تحت تأثیر قرار دهد.

طی سال گذشته روند بهبود تقاضای نفت در بازار چین باعث شد تا بازار از تأثیر کاهش تقاضا در آمریکا و اروپا به خاطر شیوع گسترده کرونا و قرنطینه‌های سراسری در امان بمانند اما حالا این محل امیدواری بازار به خاطر شکل گرفتن یک موج شیوع دوباره در چین در حال رنگ باختن است.

استفن اینس کارشناس ارشد مؤسسه آکسی می‌گوید: در حقیقت کارگزاران نفتی تشخیص ‌می‌دهند علیرغم روند کاهشی بازار در کوتاه‌مدت شاهد رشد قیمت در بلندمدت خواهیم بود. در این بین افزایش تعداد مبتلایان در چین بزرگ‌ترین نگرانی کارگزاران نفتی برای پیش‌بینی اوضاع تقاضا در آینده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس