پیش‌بینی روسیه از قیمت نفت تا سال 2035: 45 تا 80 دلار در هربشکه - کراپ‌شده

وزیر انرژی روسیه بر اساس چند سناریو، قیمت نفت خام تا سال ۲۰۳۵ بین ۴۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر انرژی روسیه بر اساس چند سناریو، قیمت نفت خام تا سال ۲۰۳۵ ، در بین ۴۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

آنتون رابتوسوف، مدیر بخش پالایش نفت و گاز در وزارت انرژی روسیه گفت: «شرایط این سناریو نشان می‌دهد محدوده قیمت نفت از کم به زیاد، ۴۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه است. این بازه بسیار قابل توجه است و به ما اجازه می‌دهد تا مرزهای شرایط موجود را ببینیم و اقدمات و تصمیمات خود را مشخص کنیم.»

قیمت نفت برای طرح های توسعه گاز مهم است زیرا قراردادهای عرضه گاز طولانی مدت بر اساس قیمت بین المللی نفت برآورد می‌شود. با این حال، پیش بین قیمت نفت در طولانی مدت به دلیل حوادث غیرمترقبه که می تواند در این مدت رخ دهد، چندان قابل اعتماد نیست.

در حال حاضر، قیمت نفت بار دیگر در مسیر افزایش قرار گرفته است، زیرا اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته از کاهش ذخایر نفت این کشور خبر داد و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور بالاخره رو به کاهش گذاشته است.اقدام جو بایدن در توقف موقتی حفاری نفت و گاز در زمین های فدرال، سبب افزایشی شدن قیمت نفت شده است.

اما افزایش شمار مبتلایان در چین، روند افزایش قیمت نفت را کند کرده است که نشان دهنده اهمیت چین در بازارهای بین‌المللی نفت است.

البته، بهبود قیمت نفت به ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، حداقل در کوتاه مدت و امید به افزایش تقاضا برای سوخت پس از پایان یافتن کرونا بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    1 0
    وزیر انرژی روسیه بر اساس چند سناریو، قیمت نفت خام تا سال ۲۰۳۵ بین ۴۵ تا ۸۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد. البته ما به این دقیقی نمیخواستیم بدونیم ها همین یه دلار اختلاف کافی بود والا. بین ۴۵ تا ۸۰ دلار
  • DE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    خیالتون راحت که این دهه میلادی، دهه گورستان ارزش اقتصادیه نفت و فرآورده های نفتیه، اکثر پیش بینی های معتبر میگن تا آخر دهه قیمت نفت به اوجش میرسه، بعدش از ۲۰۳۰ به بعد کلا میره تو سراشیبی؛ دلایل مختلفی م داره: مثل برقی شدن خودروها و کاهش شدید تقاضا در صنعت حمل و نقل، حرکت شتابان اکثر کشورهای صنعتی به سمت انرژی های پاک، پیشرفت سریع صنعت شِیل به طوریکه نفت تبدیل میشه به یه کالایی مثل سیمان که هر کشوری به اندازه نیاز خودش می تونه از زمین استخراج کنه و..
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    تا ۲۰۳۰ مصرف نفت خام به علت روی آوردن کشورها به سوخت های پاک کمتر میشه و احتمالا صنایع پتروشیمی خیلی اهمیتش بیشتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس