کد خبر 1171189
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
حزب الله لبنان

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه انفجارهای تروریستی شهر بغداد را محکوم کرد و آن را مشکوک دانست.

به گزارش مشرق، جنبش حزب الله لبنان پنجشنبه‌شب در بیانیه انفجارهای تروریستی شهر بغداد را محکوم کرد و آن را  حادثه‌ای مشکوک دانست.

بیشتر بخوانید:

انفجار انتحاری در مرکز بغداد ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت +عکس و فیلم

این جنبش در واکنش به دو انفجار تروریستی شهر بغداد که بر اثر آن ۳۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده، تأکید کرد: «حزب‌الله به‌شدت این انفجارهای تروریستی را که بغداد، پایتخت عراق را هدف قرار داده  و منجر به شهادت و زخمی‌ شدن شماری از شهروندان این کشور شده است، محکوم می‌کند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «بازگشت انفجارها به صحنه [تحولات] عراق به ویژه با افزایش درخواست‌های مردمی و رسمی برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق حقیقتاً مشکوک است و آمریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر بر سازمان الحشد الشعبی و فرماندهان باعزت آن، با این خواسته‌ها مقابله کرد تا بار دیگر عراق را در برابر گروه تروریستی داعش و سایر تروریست‌ها قرار دهد».

به گزارش شبکه المنار لبنان، حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «پاسخ  این جنایت وحشیانه هشیاری و وحدت عراقی‌ها و پایبندی آن‌ها به آزادی و استقلالی و مخالفت آن‌ها با اشغالگری آمریکا است».

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق از جمله شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان این کشور با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    وقتی یک مسوول بزرگ عراقی میگه ما عاجزیم و نیاز به کمک خارجی داریم یعنی پالس دادن برای استقرار آمریکا در عراق
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    تا کشور و مردم محترم و عزیز عراق یک دل یک صدا و در یک خط قرار نگیرند آشغال گران از این وضیعت سو استفاده کرده همانند گذشته به امید ملتی واحد و یک صدا در عراق و مخصوصا هم صدا شدن با مرجعیت و مقاومت به امید پیروزی شما ان شاالله
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    دست پنهان ومهره های نفوذی که باعث شده تروریست بتوانند دست به انفجار وعمل تروریستی بزنند
  • نیما IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    یکی نیست به این اقای الکاظمی بگد بابا تروریست ودعش کجا بود امریکا خودش داعش هست دیگه اگر امریکا از منطقه برود دیگه داعش میتواند در منطقه رویش کند همه بدبختیها از امریکاست که دامدش از راه فروش سلاح و دزدی نفت است . اسرائیل هم سگ هار امریکاست وعربستان هم گاو شیرده ولی همین که امریکا از اینجا برود اونها دیگه مجبورا دم تکون بدهند
  • مرصاد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    اتفاقا طبیعی است ؛ چون بایدن برگشته است !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس