رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه کاره در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر خود به کاشان در جمع شهرداران منطقه کاشان با اشاره به ضرورت احیای بافت تاریخی و فرسوده شهری اظهار داشت: این موضوع در صورتی که محقق شود می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی این بافت‌ها را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه چند سالی است که دولت نسبت به این موضوع اهتمام به خرج داده است، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی هم سعی می‌کند با توجه به اهمیت این موضوع اعتبارات لازم را برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری کشور افزایش دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده است که حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری را بازآفرینی کند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور در این بافت‌ها سکونت دارند دولت در این مدت اقدام مناسبی در این مدت برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری انجام نداد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه کاره در سطح کشور، خاطرنشان کرد: برخی از این پروژه‌ها بالای ۱۰ سال است که به صورت نیمه تمام رها شده و تاکنون اقدامی برای اتمام آنها انجام نشده است.

اولویت بندی تکمیل و استفاده از مشارکت بخش خصوصی دو راهکار تکمیل پروژه‌های نیمه کاره کشور

رضایی کوچی ضمن ضرورت به اولویت بندی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور بیان داشت: یکی دیگر از راه‌های تکمیل این پروژه‌ها مشارکت با بخش خصوصی است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های عمرانی گسترده شهرداری‌ها در سطح کشور افزود: با وجود فعالیت گسترده شهرداری‌ها در سطح کشور، بیشتر نیروی انسانی این نهادها به صورت شرکتی هستند که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده تا قبل از اتمام سال جاری برای تغییر وضعیت آنها اقدام شود.

سیاست‌های غلط موجب افزایش بی رویه قیمت مسکن شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت مسکن در کشور گفت: متأسفانه اعمال برخی از سیاست‌های غلط در بازار مسکن باعث افزایش بی رویه قیمت مسکن شد که این موضوع غیر طبیعی بود.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از تمام راهکارهای قانونی برای ساماندهی به وضعیت کنونی مسکن در سطح کشور استفاده می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 0
    هزینه پروژه میشه 1 تومن فاکتور میکنن 3 تومن وضعیت همین میشه بخور بخوره
  • DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    0 0
    وجود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌کاره در کشور....عــــــــــــــــــــــــــه چه شبیه دوران سردار سازندگی شده .کشور پر بود از پروژه هایی که فقط کلنگ و پولش را زده بودند!! و رها بود و کلی پروژه ناتمام و کلی پروژه چند بار افتتاح شده......با ارز شناور آنروز که نصف ارز دانشجویی قیمت داشت هزاران نفر در این ارزها شنا کردند و پایه های جامعه اشرافی و اشرافیگری را گذاشتند و اکنون همانها شر میخرند شهر میخرند و کشور میفروشند حالا هم شده اند مافیای سیاست و اسپانسر مدیران و مسئولان ...حالا دیدید ریشه شون به کارگزانتی ها از کجا وصل است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس