کد خبر 1170624
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی امروز گفت "لایحه بودجه جای ادبیات غیرکارشناسی و شعار نیست. جای حساب و کتاب است. مردم از ما شعار نمی‌خواهند؛ بودجه خوب و زندگی بهتر می‌ خواهند. (پیش بینی فروش) ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز ، یعنی فشار حداکثری شکست خورد. هر کسی چهار عمل اصلی را بلد باشد و کلاس دوم دبستان باشد، می‌تواند محاسبه کند که چه کردید. ما نفت را بر مبنای ۱۱ هزار  ۵۰۰ حساب کردیم، شما قیمت دلار را ۱۷,۵۰۰ تومان حساب کردید. اینکه خیلی ساده است آدم ارزش پول ملی را کم کند".

واقعا روحانی، اهل حساب و کتاب دقیق است که تضمین می داد دلار از قیمت ۴۷۰۰ تومان بالاتر نمی رود، اما تا ۳۳ هزار تومان هم گران شد و ارزش پول ملی تا یک قیمت سال ۹۲ سقوط کرد؟!

روحانی و رئیس دفترش، اول سال مردم را تشویق می کردند سرمایه های شان را به بورس بسپارند اما حالا، پاسخگو نیستد و همه کاسه کوزه ها را گردن رئیس بورس شکستند.

آنها درباره گرانی لجام گسیخته نیز همین کار را کردند و وزیر پیشین صمت، توسط روحانی قربانی شد. براستی رکورد تورم ۵۲ درصدی جزو حساب کتاب های دقیق روحانی بوده، یا هفت برابر شدن میزان نقدینگی و آثار تورمی بالای آن؟

خروج آمریکا از برجام و تحمیل خسارت به ایران جزو محاسبات روحانی بوده یا رسیدن فروش نفت ایران به زیر سیصد هزار بشکه در اوایل امسال و تامین کسری بودجه، از طریق گران کردن چند باره کالاها؟

بر باد دادن ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی، رفتاری محاسبه شده و عقلانی بود که رانتی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی برای یک اقلیت دو سه درصدی درست کرد؟ یا حذف بی سر و صدای ارز تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی و تحمیل گرانی به مردم؟

اگر همه این خسارت ها، با محاسبه و پیش بینی شده باشد که عین خیانت و جنایت در حق ملت است. اما اگر از سر بی درایتی و عجز در پیشپیش بینی و محاسبه بود، پس چرا آقای روحانی لاف حساب و کتاب می زند؟!

او همین چند روز قبل وعده دلار ۱۵ هزار تومانی در صورت آزادی منابع ارزی را داد و با همین یک قلم اظهار نظر، بورس را به مدت قریب به یک هفته دچار ریزش های بی سابقه کرد. بعد هم که دیدند کار خرابی شده، دیوز شایعه استعفای رئیس سازمان بورس را سر زبان ها انداختند.

البته قالیباف اصل، ادعای استعفایش را رد کرد و گفت "استعفا نداده ام. شاید مرا برکنار کنند اما استعفا نداده ام". با این وجود، او امروز برکنار شد اما ادعا گردید "شورای عالی بورس استعفای قالیباف اصل را پذیرفت"!

خب! چرا باید دیگران قربانی ندانم کاری های آقای روحانی و رئیس دفترش یا آقای نوبخت شوند؟ اگر روحانی درباره نرخ ارز، اهل دقت کارشناسی و محاسبه بود، دوباره مثل زمان مصاحبه با رشیدپور که استارت در رفتن فنر نرخ دلار شد، حرف نمی زند.

سند اگر می خواهید، اظهارات آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی که دیشب گفت: "نمی‌توانم بگویم قیمت واقعی دلار چقدر است. بگذارید بازار مشخص کند. نرخ ارز را بازار تعیین می‌کند".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    17 0
    گفتند اگه رییسی بیاد دلار میشه 5000 تومن /// رییسی نیومد و دلار هم 5000 تومن نشد /// این است عمل به وعده
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      8 0
      تا بحال از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس