کد خبر 1170606
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
یادمان سرباز وطن

آیین اختتامیه مسابقه ملی «سرباز وطن» با معرفی نفرات برتر ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های سالن سپهر با حضور رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه مسابقه ملی «سرباز وطن» با معرفی نفرات برتر ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های سالن سپهر با حضور رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مسابقه یادمان «سرباز وطن» که با هدف ساخت سازه‌ای با هویت ملی از سوی شهرداری تهران و توسط منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد؛ پس از داوری مهندس محمد بهشتی، دکتر مهدی حجت، مجید مجیدی، سید جواد میرحسینی و سید جواد موسوی، شش اثر انتخاب و به نفرات برتر در آیین اختتامیه جوایز نفیسی تعلق گرفت.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در این مراسم با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تسلیت سالگرد حادثه پلاسکو و شهادت آتشنشانان؛ یادمان سرباز وطن را فرصتی دانست که از این طریق قدردان رشادت این بزرگان شد و بیان کرد: «شهید حاج قاسم سلیمانی به دنبال تحقق و انسجام اجتماعی و تقویت همدلی در جامعه بود که در تشییع جنازه ایشان به خوبی این موضوع خودنمایی کرد.

هاشمی در ادامه افزود: المان سرباز وطن نیز با چنین هدفی ساخته خواهد شد. هر چند کشور ایران مملو از المان‌های مربوط به شهداست و تمام نقاط کشور دارای المان‌های شهدای گمنام است امیدوار هستیم یادمان سرباز وطن نیز در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و توسعه کشور ساخته و بهره‌برداری شود.

سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد نیز در بخش از سخنرانی خود با بیان اینکه ایده طرح یادمان سرباز وطن یک هفته بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی از سوی شرکت نوسازی عباس‌آباد به شورای شهر مطرح شد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی موجب شد تا ایده طرح سرباز یادمان وطن مطرح شود و مورد تایید شورای شهر قرار گرفت و سازمان مهندسی مشاور نیز مامور به انجام آن شد. بعد از آن نیز هیات داوران برای آنکه این کار بزرگ و ملی به بهترین شکل انجام گیرد مشخص شد.

حجازی به این نکته تاکید کرد: برای انتخاب نماد ملی کشور بررسی‌ها به صورت دقیق انجام شد تا سرباز وطن شاکله‌ای باشد از جمیع مباحثی که در رابطه با آن خلاصه شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد اعلام کرد: اثر برتر بعد از فاز مطالعاتی، اوایل سال آینده کلنگ ساخت‌اش زده خواهد شد و همچنین قرار است نمایشگاهی دائمی از دیگر آثار ارسالی نیز برپا شود تا از توانایی معماران کشور بهره بیشتر برده شود.

گفتنی است سید میثاق مدنی و محسن محمدپور توتونسیز اثر نخست و برتر مسابقه یادمان ملی «سرباز وطن» شناخته شد و اثر دوم توسط محمد پاسبان کسب و مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین هانیه دبیری و حسین شناور به طور مشترک هنرمندانی هستند که رتبه سوم اثر شایسته تقدیر را به دست آوردند.

علاوه بر سه اثر برگزیده شش اثر دیگر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. اثر اول شایسته تقدیر به «استودیو صفار» تعلق گرفت و اثر دوم شایسته تقدیر نیز کار مشترکی بود از ۶ هنرمند به نام‌های فاطمه عندلیب، زهرا احدی، نسیم مرآتی، مهرداد قدیمی بند بونی، زهرا اشرفین و سید علیرضا سید رئوفی. اثر سوم شایسته تقدیر توسط ۳ هنرمند به نام های جمال رسول‎زاده، مرجان رفیعی و سعید جمشیدی قمصری تعلق گرفت و در خلق چهارمین اثر شایسته هم ۴ هنرمند صادق بهدانی، محسن دهقان، رزا بمانی و میثم فیضی معرفی شدند و پنجمین اثر شایسته تقدیر کار مشترک ۲ هنرمندانی به نام‎های شرمینه رحمانی و آرین مهدوی بود و در نهایت ششمین و آخرین اثر شایسته تقدیر هم کاری بود  از شرکت هنر مهندسی «شهر» که از نماینده این شرکت برای دریافت لوح تقدیر دعوت به عمل آمده بود.

در پایان نیز از جوان‌ترین شرکت کننده با ۱۸ سال سن به نام مهسا منظوری تقدیر شد.

لازم به ذکر است جایزه اثر اول لوح تقدیر به امضای شهردار تهران، تندیس جشنواره، نشان شهردار تهران و جایزه نقدی دو میلیارد ریال، جایزه نفر دوم لوح تقدیر به امضای شهردار تهران، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیارد و پانصد هزار ریال و جایزه نفر سوم نیز لوح تقدیر به امضای شهردار تهران، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس