سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت از فوت ۸۴ هموطن مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: متاسفانه امروز ۸۴ نفر از هموطنان ما به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

واکسن کرونا ایرانی چه زمانی به تولید انبوه می‌رسد؟

وی درخصوص واکسن گفت: واکسن ایرانی مراحل خود را در مجموعه برکت به خوبی سپری کرد و هفته آینده از اولین فاز تست انسانی واکسن رازی رونمایی می‌کنیم و واکسن تولید مشترک با کوبا در این کشور در حال گذارندن تست‌ها است و مرحله سوم تست این واکسن در کشور ایران انجام می‌شود، درخصوص واکسن وارداتی نیز اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن اولین گروه از هموطنان واکسینه شوند.

وزیر بهداشت افزود: یک مورد دیگر کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شد که همه اطرافیان وی تحت کمترل قرار گرفتند و مورد جدیدی شناسایی نشده است و خوشبختانه حال همه موارد شناسایی شده مناسب است.

نمکی گفت: پیک سوم کرونا پیک بلندتری است و گرفتارکننده تر است، در پیک اول و دوم میزان کاهش پیک و سرعت آن نسبت به پیک سوم بلندتر بوده است و پیک سوم نزول صاف ناگهانی دارد که نشان می‌دهد ما در پیک‌های اول و دوم تجارب خوبی اندوختیم و با همکاری سایر سازمان‌ها عملکرد خوبی داشتیم. ۱۲ هزار تیم در سازمان‌های مختلف خصوصا بسیج و هلال احمر در اجرای طرح مدیریت بیماری کرونا مشارکت داشتند.

وزیر بهداشت افزود: امروز ۱۰ نقطه قرمز در استان مازندارن داریم و با تلاش‌های مسوولان این استان نقاط قرمز به سمت وضعیت نارنجی پیش می‌روند. درحال حاضر ۱۰ شهر قرمز، ۱۲ شهر نارنجی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع رعایت پروتکل‌ها در کشور افزود: طی روزهای اخیر با کاهش رعایت پروتکل‌ها مواجه بودیم و هنوز در رتبه منطقی رعایت پروتکل‌ها قرار نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    6 2
    قبلا هم گفتم حلول موج چهارم پیشاپیش !!!!!! مدرسه ها وا شده ....کرونا چه برپا شده ..... دوباره اسفند مشکل خواهیم داشت. آخ جناب حاجی بابایی کاش تو رو موش کامل بخوره ما راحت شیم از دستت
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    2 1
    تصحیح میکنم حاجی میرزایی"
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 1
    بهتر نبود محدویتها دوهفته دیگر ادامه پیدا می کرد و تعداد فوتی ها صفر می شد ؟
  • محسن CA ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    ببخشید آقای وزیر، بنده سؤالی داشتم: رهبری فرمودن چون امریکا ممکنه بخواد واکسنش رو روی مردم ایران آزمایش کنه، وارد کردن واکسن از اون کشور ممنوعه... اون وقت شما میگید که تست واکسن کوبا در ایران انجام خواهد شد. یعنی فقط تست واکسن امریکایی در ایران اشکال داره اما تست شدنِ واکسن کوبا یا کشورهای دیگه روی مردم ایران مشکلی نداره؟!
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اقای مخبری که داروی ضد مالاریا و ضد بیماری های دیگر و شربت های علفی و اکنون داروی ضد شپش را بعنوان داروی ضد کرونا می خواهد با استفاده از پزشکان بی سواد وپورسانتی بفروشد و جان مردم هم کمترین ارزشی برایش ندارند. هرگز نمی تواند واکسن تولید کند. واکسن های موجود هم هیچ کدام ایمنی کافی ایجاد نمی کنند. چون هر روز بیماری گسترش پیدا می کند و بیماران التهاب مزمن دار را پاک سازی می کند. باید به داد این مردم رسید و گرنه این تیم حیا را خورده اند وشاید اهداف ضد ملی هم داشته باشند
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    1 0
    اقای نمکی مگر واکسن امریکایی ممنوع نشده هر اتفاقی برای تزریق واکسن بیفتد شما هم سهیم درتزریق واکسن هستید .
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    چرا تست واکسن ایرانی اینقدر کند پیش میره؟ این هفته به 50 نفر تزریق کنید. هفته بعد به 200 نفر و هفته بعد به 500 نفر. هفته بعد به 1000 نفر. هفته بعد به 2000 نفر و هفته بعد به 5000 نفرو...ولی تزریق را بسیار کند و 7 نفر 7نفر دارن دارن ادامه میدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس