کد خبر 1170582
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
شومر: ترامپ نباید صلاحیت رقابت مجدد برای ریاست جمهوری را داشته باشد

رهبر بعدی اکثریت سنای آمریکا بر این باور است که ترامپ دیگر نباید صلاحیت و شایستگی رقابت مجدد برای احراز سمت ریاست جمهوری را داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، چارلز شومر رهبر بعدی اکثریت سنای آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نباید بار دیگر صلاحیت شرکت در رقابت ریاست جمهوری ایالات متحده را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ در صدد تشکیل حزب سیاسی جدید

بر اساس این گزارش، وی قول داده است که اگر مجلس سنای آمریکا رسما ترامپ را محکوم کند، برای جلوگیری از ورود مجدد وی به عرصه رقابت ریاست جمهوری آمریکا تلاش خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: پس از کارهایی که ترامپ انجام داده و تبعاتی که هم ما شاهد آن هستیم، او دیگر نباید شایستگی و صلاحیت لازم برای رقابت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشد. اجازه بدهید شفاف بگویم: محاکمه استیضاح ترامپ انجام خواهد شد. رای گیری درباره محکوم کردن وی به خاطرات جرائم زیاد صورت خواهد گرفت. اگر رئیس جمهور محکوم شود، رای گیری درباره جلوگیری از شرکت مجدد وی در رقابت های ریاست جمهوری نیز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آینده سیاسی ترامپ در هاله‌ای از ابهام

شومر البته به زمان دقیق استیضاح ترامپ اشاره نکرده است. برخی دموکرات ها خواستار به تعویق افتادن استیضاح ترامپ در مجلس سنا به بعد از تایید صلاحیت نامزدهای مورد نظر بایدن برای احراز سمت های مختلف در کابینه شده اند.

جلسه رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی دومین استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور پیش از این برگزار شده و با اکثریت آراء به تصویب رسید، تا او به اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شود که در دوره حضورش در کاخ سفید، دو بار استیضاح می‌شود.

طبق نتایج نهایی، ۲۲۲ نماینده دموکرات و ۱۰ جمهوری‌خواه از طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند و ۱۹۷ نماینده به آن رأی مخالف دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    اینها زنگ جنگ داخلی درو رو دارند میزنند! آمریکا به یک کشور فوق کلنگی تبدیل خواهد شد و البته خواهیم دید که وزن دمکرات‌ها تا چه اندازه هست! من انتظارم از یک سیاست مدار کارکشته بیشتر از این حرفها بود! بنظر این دمکرات‌ها ها خیلی چیزها و تجربه ها رو جدی نمی‌گیرند!
  • CA ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    روزی که التماس کنند که بخدا اشتباه کردیم بیا دوباره کاندید شود رو‌من دارم میبینم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس