کد خبر 1170568
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
بایدن به دنبال تمدید پیمان نیواستارت

گزینه مورد نظر رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سمت وزیر خارجه بر این باور است که جو بایدن به دنبال تمدید پیمان نیواستارت با روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن گزینه مورد نظر رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سمت وزیر خارجه سه شنبه در اظهاراتی گفت: جو بایدن قصد دارد پیمان کنترل تسلیحات موسوم به نیواستارت با روسیه را تمدید کند و باید درباره مدت زمان تمدید این پیمان تصمیم گیری نماید.

بیشتر بخوانید:

روسیه: در مذاکرات «نیو استارت» امتیازی به آمریکا نخواهیم داد

بلینکن در جمع نمایندگان آمریکایی افزود: ما به دنبال تمدید این پیمان هستیم. جو بایدن به عنوان رئیس جمهور باید درباره مدت زمانی که قصد دارد این پیمان تمدید شود، تصمیم گیری کند.

وی اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که بایدن به دنبال تمدید کمی بیش از ۵ سال این پیمان با روسیه باشد.

اعتبار این پیمان بین آمریکا و روسیه ۵ فوریه منقضی خواهد شد. پیمان نیواستارت مانع از استقرار بیش از ۱۵۵۰ کلاهک هسته‌ای توسط امریکا و روسیه می شود. این پایین ترین رقم کلاهک هسته ای مستقر شده توسط دو کشور در دهه های اخیر به شمار می رود.

پایان اعتبار این پیمان موجب خواهد شد تا همه محدودیت های اعمال شده علیه استقرار تسلیحات راهبردی هسته‌ای آمریکا و روسیه، موشک ها، بمب افکن ها و زیردریایی هایی که این تسلیحات را حمل می کنند، منقضی شود.

جو بایدن قرار است رسما چهارشنبه سوگند ریاست جمهوری را یاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس