کد خبر 1170307
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
خضریان

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ برای ایجاد ردیف بودجه‌ای در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور خاص حقوق سربازان خبر داد.

به گزارش مشرق، علی خضریان با اشاره به جلسه امروز اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جلسه امروز در خصوص پیگیری طرز کار سازمان برنامه و بودجه در مورد عدم اجرای کامل مواد ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در مورد پرداخت حقوق سربازان بود که با حضور وزیر دفاع و مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد. همچنین قرار بود معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه حضور پیدا کنند که متأسفانه با وجود نامه رسمی کمیسیون و دعوت از ایشان آقای نوبخت در جلسه کمیسیون حضور پیدا نکرده و این عدم حضور در کمیسیون اصل ۹۰ بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود و بنا به اعلام رئیس جلسه این موضوع به دستگاه قضائی گزارش خواهد شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد عدم پرداخت کامل مطالبات سربازان به شکل پیش‌بینی شده در قانون بودیم که بر اساس اعلام وزیر محترم دفاع و مسئولین ارشد ستاد کل نیروهای مسلح اصلی‌ترین دلیل این موضوع کمبود اعتبارات و نداشتن ردیف بودجه‌ای خاص در قوانین سنواتی بودجه است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مقرر شد این موضوع از سوی کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری شده تا بودجه سال ۱۴۰۰ به شکلی تنظیم شود که یک ردیف بودجه خاص برای امور سربازان پیش بینی شود و وزارت محترم دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح نیز این مطالبه را طی نامه‌ای از کمیسیون اصل ۹۰ مطرح نمایند تا کمیسیون نیز از طریق کمیسیون تلفیق بودجه موضوع را دنبال کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس