تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال در فروردین ۱۴۰۰؟

سازمان لیگ فوتبال ایران در نظر دارد تعطیلات نیم فصل لیگ برتر را در فروردین ماه برقرار کند.

به گزارش مشرق، بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به تدریج به نیم فصل خود نزدیک می‌شود و سازمان لیگ هم برنامه‌های پرفراز و نشیب خود را تا نیم فصل ادامه خواهد داد.

با توجه به فشردگی مسابقات فوتبال ایران و برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از یک سو و در پیش بودن اردوهای تیم ملی در سال ۱۴۰۰، سازمان لیگ قصد دارد تغییراتی را در زمان تعطیلات نیم فصل اعمال کند. این احتمال وجود دارد که مسابقات لیگ بعد از پایان نیم فصل ادامه داشته باشد و در فروردین ۱۴۰۰ استراحت بین دو نیم فصل برقرار شود.

بیشتر بخوانید:

دو مهاجم جدید زیر ذره‌بین اسکوچیچ

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص به رادیو تهران گفت: نقل و انتقالات نیم فصل در زمان مقرر انجام می‌شود ولی در حال تلاش هستیم که بخشی از تعطیلات نیم فصل را به آن‌طرف سال منتقل کنیم. هنوز چیزی قطعی نیست و با تیم‌ها هم مشورت می‌کنیم.

وی درباره اینکه آیا ممکن است زمان تعطیلات نیم فصل با توجه به فشردگی مسابقات کمتر شود؟ تاکید کرد: حداقل چند هفته قانونی برای نقل و انتقالات باید قائل شویم. قبلاً این زمان به فیفا هم اعلام شده است ولی باید تغییر کوچکی داشته باشد. حداقل باید سه هفته نقل و انتقالات باشد. ممکن است تعطیلات نیم فصل با زمان نقل و انتقالات نیم فصل هماهنگ نشود و آن را یک مقدار آن‌طرف‌تر ببریم. یعنی تیم‌ها به نقل و انتقالات خود برسند ولی استراحت بین دو فصل را در تعطیلات نوروز انجام بدهند. منتظر هستیم تا تایید چند جای دیگر را بگیریم و با تیم‌ها هم در میان بگذاریم تا ببینیم چه می‌شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ همچنین به درخواست دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال هم اشاره کرد و افزود: سرمربی تیم ملی چند روز قبل از «فیفا دی» فروردین و خردادماه اردوی خود را شروع می‌کند و بنابراین تعطیلی لیگ بیش از ۱۰ روز فیفا دی است. باید چند روز قبل از آن به اردو برویم. این هم تعطیلی اجباری است که به برنامه ما تحمیل شده است و باید آن‌را بپذیریم.

مهدی از برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به خاطر کرونا فشرده شده است، انتقاد کرد و گفت: اولین بار است که اینقدر تقویم نابسامانی را داده‌اند. در بحث میزبانی تیم‌های پایه در جام جهانی و فوتسال هم سردرگمی به واسطه کرونا پیش آمده و دامنگیر ما هم شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس