حاج قاسم سلیمانی یاور مظلوم و دشمن ستمگر بود/ پاسداری از مرز فرهنگی

یکی از همرزمان سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی به خاندان نبوت وصل و یاور مظلوم و دشمن ستمگر شد و پس از مبارزه با هوای نفس در برابر فشارهای بیرونی و تهدیدات مقاومت و استقامت کرد.

به گزارش مشرق، عباس ایرانمنش همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمنده لشکر ۴۱ ثارالله (ع) در برنامه «سرباز روح الله» با اشاره به اینکه سال ۱۳۶۰ در عملیات کرخه با سردار سلیمانی آشنا شده است، اظهار داشت: آنچه که باعث افتخار ماست این است که ایشان به عنوان یک قهرمان جهانی شناخته شده است. سردار سلیمانی صادقانه وارد به عرصه خدمت سربازی به نظام جهوری اسلامی، دفاع از مردم ایران و مستضعفان جهان قدم گذاشت. امام شهدا گفته است: جوانان عزیز که چشم امید من به شماست با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح را بردارید. حاج قاسم از ابتدا سال ۶۰ با حسن باقری آشنا و به عنوان جانشین فرماندهی در خط ثارالله (ع) معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: حاج قاسم در زمان جنگ نیروهای مختلفی را ساماندهی کرد. ایشان سر و پا گوش و اطاعت پذیر از خدا، پیامبر و ولایت به ویژه ولایت فقیه و امام خمینی (ره) بود. ایشان با خودخواهی مبارزه و خود را از هوای نفسش دور کرد. حاج قاسم سلیمانی به خاندان نبوت وصل و یاور مظلوم و دشمن ستمگر شد و پس از مبارزه با هوای نفس در برابر فشارهای بیرونی و تهدیدات مقاومت و استقامت کرد.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه از فرهنگ و مرز فرهنگی پاسداری کرد، گفت: سردار سلیمانی هیج گاه همراهان خود را فراموش نکرد و همیشه می‌گفت ما زمانی که در جنگ بودیم ایمان ما جلوی ما و دنیا پشت سر ما بود. خدا نکند که رزمنده هشت سال دفاع مقدس دنیایش جلو و ایمانش پشت سرش بیفتد. ایشان بسیار قلب رئوفی داشت و در وصیت نامه خود نوشته است: خدایا نه تنها تو را حس بلکه تو را دیدم.

ایرانمنش در پایان سخنان خود اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی از هیچ چیز نترسید و ۴۰ سال لباس رزم و سربازی را از تنش درنیاورد. ایشان با مردم همیشه صادق بود و از مرز فرهنگی خود و نیروهایش پاسداری کرد. ایشان هم نور بود و هم نورافشانی می‌کرد.

پدر شهید مدافع حرم محمدرضا امیری دیگر مهمان تلفنی این برنامه بود که در سخنانی درباره فرزند خود بیان کرد: محمدرضا در سن ۲۸ سالگی به سمت سوریه رفت و تنها هدفش دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه بود. فرزند من در اربعین ۹۳ به شهادت رسید.

مهدی هداوندخانی که مهمان حضوری این برنامه بود، درباره رزمندگان لشکر فاطمیون اظهار کرد: حتما ما باید به شهدای فاطمیون توجه کنیم چراکه نیاز داریم. همانگونه که شهدای مدافع حرم ما سردار بدون مرز جبهه‌های اسلام هستند، رهبر ما نیز رهبر مقاومت است. فرهنگ اسلامی ما همه ملت‌ها را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. من شهید افغان سراغ دارم که ساکن امارات بود. به این موضوع اشاره کردم که بگویم همه در مقابل دشمن آل الله صف واحد تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: لشکر حجت بن الحسن شکل گرفته است و امام زمان (عج) ظهور کند، نمی‌گوید که شما اهل کجا هستید بلکه همه را زیر یک پرچم جمع می‌کند.

این رزمنده در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی به جایگاه شهادت می‌رسد، اتفاقی نیست بلکه باید آن ویژگی درونی را داشته باشد. من می‌گویم ما باید به زمانبندی خدا اعتقاد داشته باشیم. زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید ژن‌های غیرت ایرانی و اسلامی را در مردم بیدار شد. ما همه مان قاسم سلیمانی هستیم و شهادت ایشان میلیون‌ها قاسم سلیمانی را پرورش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس