کنگره آمریکا

با نزدیک شدن مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا، مقام‌های دفاعی آمریکا نگران هستند که حمله یا تهدیدات دیگری از سوی نیروهای خودی که موظف به تأمین امنیت این مراسم هستند، صورت بگیرد.

به گزارش مشرق، مقام‌های دفاعی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «جو بایدن» گفته‌اند که نگران هستند که حمله یا تهدیدات دیگری از سوی نیروهای خودی که در تأمین امنیت مراسم تحلیف بایدن مشارکت دارند صورت بگیرد به همین دلیل «اف بی آی» در حال بررسی و نظارت شدید بر تمامی ۲۵ هزار نیروی گارد ملی است که برای مراسم تحلیف به «واشنگتن دی سی» می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ «کیف هسته‌ای» را به بایدن نمی‌دهد

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، «ریان مک کارتی» وزیر ارتش ایالات متحده روز یکشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که از تهدیدات احتمالی آگاهی دارند و به فرماندهان نظامی هشدار داده‌اند که با نزدیک شدن مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، مراقب هرگونه مشکل و مسئله‌ای در واحدهای نظامی خود باشند.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه تاکنون هیچ‌گونه شواهدی درباره هرگونه تهدیدی از سوی نظامیان آمریکایی برای مراسم تحلیف مشاهده نشده است اما نظارت بر اعضای گارد ملی به شدت افزایش یافته است.

ببینید:

فیلم/ طرفداران مسلح ترامپ در واشنگتن

مک کارتی در مصاحبه اختصاصی خود با آسوشیتدپرس گفت: «ما به طور مداوم در حال بررسی اوضاع هستیم و افرادی که برای این عملیات منصوب شده‌اند را به دقت تحت بررسی داریم».

طبق این گزارش، تاکنون ۲۵ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی سی مستقر شده‌اند تا امنیت مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) برگزار شود را تأمین کنند.

این خبر در حالی منتشر شده است که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که با نزدیک شدن به روزهای پایانی دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا و روز تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور، نیروهای امنیتی در تمام ۵۰ ایالت آمریکا خود را برای تظاهرات‌های مسلحانه هواداران ترامپ آماده کردند.

ایالت‌های میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن - که ترامپ چندین بار ادعای وقوع تقلب انتخاباتی در آنها را تکرار کرده بود - از جمله ایالت‌هایی هستند که نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت روز مراسم تحلیف، فعال کرده‌اند. ایالت تگزاس نیز ساختمان کنگره محلی را در روز تحلیف، تعطیل کرده است.

شامگاه شنبه نیز پلیس کنگره آمریکا فردی را همراه با یک سلاح گرم و ۵۰۰ گلوله که تلاش داشت از یک نقطه ایست و بازرسی در واشنگتن با کارت اعتباری جعلی حضور در مراسم تحلیف باین عبور کند، بازداشت کرد.

پیش‌تر نیز منابع مطلع در آمریکا خبر داده بودند نگرانی‌های امنیتی باعث به تعویق افتادن تمرین مراسم تحلیف بایدن شده که برای روز یکشنبه پیش‌بینی شده بود. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس