هجوم مسافران به شهرهای جنوبی قابل پیش بینی نبود؟

آیا هجوم مسافران به مناطق جنوبی کشور با حذف محدودیت تردد، وجود تعطیلات وسط هفته، باز شدن مدارس و کاهش آمار قربانیان کرونا قابل پیش بینی نبود؟

به گزارش مشرق، بسیاری از مسافرانی که به دلیل قرمز بودن شهرستان‌های گردشگری استان مازندران نتوانستند به شهرهای شمالی کشور بروند پس از برداشتن محدودیت‌های تردد بین استان‌ها راهی جنوب کشور شدند.

شهرهای بندرعباس، قشم، کیش در میان شهرهای جنوبی کشور به شکل فزاینده ای در تعطیلات شهادت حضرت زهرا (س) شلوغ شده است ظرفیت تمام قطارهای بندرعباس از هفته دوم دی ماه پر شده بود. اکنون نیز که راه آهن، هفتگی سیستم رزرو قطارها را باز می‌کند بازهم به سرعت تمام قطارها پر از مسافر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ازدحام جمعیت در سواحل بندرعباس / به میهمانی کرونا خوش آمدید +تصاویر

در حال حاضر ظرفیت تمامی مراکز اقامتی جزیره قشم تا اردیبهشت ماه پر شده است. استقبال از سفر به جزیره قشم آن قدر زیاد بود که در روزهای اخیر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حضور رئیس جمهور با انتشار تصاویری از ازدحام جمعیت در ورودی به جزیره قشم گفته بود: در یک روز ۶ هزار ماشین وارد جزیره قشم شد ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر همزمان وارد یک جزیره شدند قطعاً این وضعیت اسفناک است. کسانی که با این بی مبالاتی چنین برنامه‌ریزی هایی می‌کنند مسئول مرگ مردم هستند و باید مجازات شوند.

ببینید:

عکس/ هجوم مسافر به سواحل بندرعباس

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در تکمیل گفته‌های رئیسی بیان کرد: ۸ هزار نفر هم با لنج وارد شدند و ۸ هم پرواز انجام شد خیلی‌ها وقتی به جزیره رسیدند ماسک‌ها را برداشته‌اند.

در پی هجوم مسافران به کیش و قشم در روزهای اخیر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که وظایف محوله در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پروازها انجام شده و اگر اعلام کنند آماده اعمال محدودیت در این زمینه نیز هستیم.

ممنوعیت تردد خودرو به قشم

همتی استاندار هرمزگان نیز گفته است: هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود. انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند.

هجوم مسافران به استان هرمزگان، به دلیل باز شدن مدارس در نتیجه فرصت یافتن افراد برای سفر در روزهای پایان آموزش‌های آنلاین، وجود تعطیلات بین هفته و امکان سفر از اواخر هفته قبل تا این هفته و همچنین کاهش آمار قربانیان کرونا موجب شده تا مردم تصور کنند تب کرونا فروکش کرده و می‌توانند در این فصل سرد سال به مناطق جنوبی کشور که گرم‌تر است و هوای معتدل‌تری دارد سفر کنند. همه این موارد به همراه برداشتن محدودیت‌های تردد موجب شده تا مردم به سمت عادی سازی فراگیری کرونا روی بیاورند.

آیا وجود این دلایل کافی نبود تا مسئولان پیش بینی چنین سفرهایی را از قبل داشته باشند؟ آیا تجربه چنین سفرهایی به شهرهای دیگر با وجود تعطیلات وسط هفته و کاهش آمار قربانیان آن شهرها و هجوم مسافران خسته از قرنطینه وجود نداشت که حالا اعلام می‌کنند چرا مردم به سفر رفته‌اند؟ آیا نمی‌شد محدودیت تردد بین استانی را کمی دیرتر بردارند؟ پس چرا جلوی چنین اتفاقی را نگرفتند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آذربایجانی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    وقتی مردم چند ماهه مسافرت نرفتند وقتی مازندران و بخشی از گیلان و گلستان قرمز و نارنجیه وقتی دمای هوا در شما پایین و طبیعت در خوابه وقتی مدارس تعطیل و چند روز تعطیلات رسمیه وقتی آمار کروناییها کمه همه این عوامل دست در دست میده و مردم رو به جنوب میکشه
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 0
      ما جنوبی ها با مصیبت خودمون رو از شر کرو نا نجات دادیم الان یک عده بی عقل شهر را قرمز میکنن خداازشون نگذرد
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    وقتی دولتیها شهرها را به رنگ زرد و آبی درمیآورند طبیعیست که مردم به آنها هجوم میآورند . این مسافرتها تعمدیست و از سوی دولتیها سازماندهی میشود و به یکباره قبل از تعطیلات مردم را به سوی مسافرت تحریص میکنند و علت آن آینده نگری دولت در مورد مالیات ستانی سال بعد است !!!!!! هتل ها ، رستوران ها ، سیستم حمل و نقل ، شرکتهای مسافرتی و ....
  • امپزشک خیرخواه IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    من نمیدانم چرادولت این همه الاغ وحیوان اهلی رابه کشورهای دیگرصادرنمیکندتاهم تعدادحیوانات درکشورکمترشودوهم منبع درآمدشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس