کد خبر 1162222
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران بوده و در آب‌های خلیج فارس واقع شده است. در این جزیره جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد و به همین دلیل افراد زیادی در طول سال آن را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. ما در ادامه به معرفی سه مورد از عجایب هفتگانه این جزیره، روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم و بهترین زمان برای شرکت در تور قشم می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

جاذبه‌های دیدنی قشم

در این جزیره زیبا جاذبه‌های گوناگونی به‌چشم می‌خورند که افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند. در قشم مکان‌هایی وجود دارد که بین عموم به عجایب هفتگانه معروف هستند؛ از جمله این مکان‌ها می‌توان به دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، جنگل‌های حرا و... اشاره کرد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. پس اگر قصد شرکت در تور قشم از تهران را دارید، با ما همراه باشید و با جزایر ناز، غار نمکدان و جنگل‌های حرا آشنا شوید.

جنگل‌های حرا

این جنگل‌ها 22 هزار کیلومترمربع از دریاهای ایران و عمان را به خود اختصاص داده‌اند. درختان حرا گیاهانی شگفت‌انگیز هستند و توسط سازمان محیط زیست جهانی حفاظت می‌شوند. این درختان آب‌شور زی بوده و به تصفیه کنندگان طبیعی آب مشهور هستند. حرا بخش شیرین آب دریا را در خود نگهداری کرده و بخش شور آن را به دریا باز می‌گرداند. این درختان از سه تا شش متر رشد خواهند کرد. هنگامی که جزر رخ می‌دهد، این درختان به‌طور کامل از آب بیرون می‌آیند و صحنه‌ای خارق‌العاده می‌سازند. برخی افراد نیز این درختان را به نام ابوعلی سینا می‌دانند. برای رسیدن به جنگل‌های حرا باید به سمت غرب جزیره بروید و پس از طی مسیری 60 کیلومتری به روستای سهیلی خواهید رسید. پس از رسیدن به این منطقه باید قایق اجاره کنید و به دل دریا بزنید. لازم به ذکر است که بدون حضور راهنما اجازه بازدید از جنگل‌های حرا وجود ندارد. بازدید از این منطقه  به کسانی‌که در تور قشم شرکت می‌کنند، بسیار پیشنهاد می‌شود.

غار نمکدان

این غار یکی‌دیگر از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود. در غار نمکدان رگه‌های سفید نمک وجود دارد که باعث ایجاد محیطی طبیعی شده است. این غار در دل کوهی در جنوب غربی جزیره قرار دارد. این کوه 237 متر ارتفاع داشته و شکلی مانند گنبد دارد و به همین دلیل به این غار نمکدان گفته می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل فاصله زیاد این کوه با مرکز جزیره و کاهش قیمت تور قشم از این غار دیدن نمی‌کنند؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که در طول سفر به این جزیره زیبا حتما غار نمکدان را ببینید. طبق بررسی و آزمایشات متعدد، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تنفس در این غار می‌تواند برای بهبودی بیماری‌هایی مانند آسم مفید باشد. عکاسان هنگام شرکت در تور قشم از غار نمکدان تصاویر شگفت‌انگیزی را به ثبت رسانده‌اند؛ پس اگر شما هم به عکاسی علاقه‌مند هستید، به این غار رفته و در آن عکس‌هایی خارق‌العاده بگیرید. این غار حدود 60 کیلومتر بوده و پس از چندین متر پیاده‌روی اطراف شما کامل تاریک خواهد شد؛ پس به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به این غار همراه خود چراغ‌قوه داشته باشید. برای رسیدن به غار نمکدان باید به روستای سلخ و جاده غار نمکدان بروید.

مقاله مرتبط : کدام ایرلاین ها بلیط هواپیما کیش ارائه میکنند

جزیره ناز

اگر اهل پیاده‌روی در ساحل هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این بخش از جزیره قشم بزنید. در سواحل جزیره ناز عمق آب از مچ پا بیشتر نمی‌شود و می‌توانید به راحتی در آن‌ها قدم بزنید. در بخش دیگری از جزیره وسایلی برای انجام ورزش‌های هوایی وجود دارد که گردشگران پس از آشنایی با وسایل می‌توانند پرواز کنند. در این مجموعه امکان انجام ورزش‌هایی از قبیل پاراگلایدر، کایت بورد، بادسواری، پاراموتور و چتربازی وجود خواهد داشت. در این جزیره چادرهایی برپا شده که علاقه‌مندان به پارا گلایدر می‌توانند دوره‌های آموزشی را با حضور مربیان طی کنند. اگر قیمت تور قشم برای شما مساله‌ای مهم محسوب می‌شود، حتما به این منطقه سری بزنید؛ زیرا برای بازدید از جزایر ناز نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

بهترین زمان سفر به قشم

افراد زیادی در تور قشم از تهران شرکت می‌کنند و به همین دلیل ما می‌خواهیم بهترین زمان سفر به این جزیره را برای شما توضیح دهیم. قشم با خط استوا فاصله کمی داشته و همین موضوع باعث شده دمای هوای آن بالا باشد. در فصل تابستان رطوبت هوای این جزیره افزایش پیدا می‌کند و ازاین‌رو سفر به آن در این فصل توصیه نمی‌شود. اگر قصد سفر به قشم را داشتید، بهتر است در فصل پاییز و زمستان برای این سفر برنامه‌ریزی کنید.

روشی برای کاهش قیمت تور قشم

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند تا حد زیادی هزینه تور را کاهش دهد، رزرو تور لحظه آخری قشم است. شما می‌توانید برای استعلام و رزرو این تورها به سایت علی بابا مراجعه کنید. این شرکت سال 1393 تاسیس شد و درحال‌حاضر با مراجعه به آن می‌توانید تور، بلیط و هتل موردنظر خود را رزرو کنید. شرکت علی بابا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات گردشگری در ایران محسوب می‌شود.

ما در این مطلب روشی برای رزرو تور لحظه آخری قشم، سه مورد از عجایب هفت‌گانه و بهترین زمان برای شرکت در تور قشم از تهران را برای شما شرح دادیم. اگر تجربه بازدید از غار نمکدان، جنگل‌های حرا و جزیره ناز را داشتید، نظرات خود را درباره این موضوعات با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس