عمل جراحی نمایه

بیمارستان مسیح دانشوری با راه‌اندازی مرکز جامع پیوند حضرت مهدی (عج) و انجام نخستین "عمل جراحی پیوند کبد" در این بیمارستان، گام جدیدی در راستای بخشیدن حیات به بیماران نیازمند پیوند عضو برداشته است.

به گزارش مشرق، پیوند عضو یکی از دستاوردهای مهم علم پزشکی است که به بیماران نیازمند عضو، زندگی می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

روایت پزشکی با ۱۵هزار عمل جراحی رایگان

بیمارستان مسیح دانشوری، یکی از مراکز درمانی کشور است که با شناسایی موارد دچار مرگ مغزی و با رضایت خانواده‌های این بیماران، هدف مقدس کمک به بیماران نیازمند پیوند اعضا را دنبال می‌کند و از لحاظ تنوع و تعداد اهدای اعضای پیوندی، یکی از برترین مراکز پیوند اعضای انسان در خاورمیانه به شمار می‌رود.

این مرکز درمانی تاکنون ۲۶۵ مورد پیوند قلب، ۱۲۹ مورد پیوند ریه، دو پیوند قلب و ریه‌ هم‌زمان، ۸ مورد پیوند قلب و کلیه‌ همزمان که با همکاری تیم پیوند کلیه‌ بیمارستان طالقانی انجام گرفته، یک مورد پیوند ۳ عضو همزمان یعنی قلب و کلیه و پانکراس و یک مورد پیوند کبد انجام داده است.

تاکنون در این مرکز ۲۱۳۳ اهدای عضو از افرادی انجام شده است که به دلایل مختلف مرگ مغزی شده‌اند و خانواده با گذشت آنها، به اهدای عضوشان رضایت داده‌اند.

این مجموعه توانسته است ۳۳۱۱ کلیه برای بیماران نیازمند پیوند که دیالیز می‌شوند تهیه کند که به همت واحدهای پیوند سراسر کشور و زیر نظر وزارت بهداشت این کلیه‌های اهدایی به بیماران مورد نظر پیوند شده است؛ همچنین ۴۲۷ قلب ، ۵۶ پانکراس، ۹۷ ریه و بیش از ۱۷۰۰ کبد (۱۷۲۱ ) تاکنون با فعالیت‌های این واحد اهدا شده و در ایام اپیدمی کرونا نیز اهدا و پیوند به کار خود ادامه داده است.

بیمارستان مسیح دانشوری با راه‌اندازی مرکز جامع پیوند حضرت مهدی (عج) به تازگی گام جدیدی در راستای بخشیدن حیات به بیماران نیازمند اعضای پیوندی برداشته و "جراحی پیوند کبد" را برای نخستین بار در این بیمارستان آغاز کرده است و نخستین مورد پیوند کبد در این مرکز، با موفقیت انجام گرفته است.

در گزارش کوتاه ویدئویی زیر، بخشی از توضیحات متخصصین این بیمارستان درباره انجام اعمال پیوند را می‌بینید:

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیراز IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    افرین به پزشکان پرتوان.. عمل پیوندکبدوکلیه چندین ساله تو شیرازاتفاق میافته. بهرحال خوبه ک تمام شهرهاارنعمتش بر استفاده بشه.. شیرازقطب پیونداعضای منطقه وجهانه!! برام عجیبه چراگردش اطلاعات وانتقال تکنولوژی ودانش انجام نمیشه مثلاشهریزدسالهاست توزمینه ناباروری دستاوردهای خوبی داشته یاشیرازتوپیونداعضاچراانتقال دانشش نمیدن به شهرهای دیگه ایران ک همه بهره مندشوند؟؟ انحصاری نبایدباشه علم پزشکی چون ماغرب ولیبرال صفت نیستیم ک انحصارطلب باشیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس