سوپرجام اسپانیا| بیلبائو بازی باخته را برد و قهرمانی را از چنگ بارسلونا درآورد

تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو پس از غلبه بر رئال مادرید، بارسلونا را هم در بازی فینال سوپرجام اسپانیا ناکام گذاشت و فاتح سی‌وهفتمین دوره این رقابت‌ها شد.

به گزارش مشرق، پرونده سوپرجام فوتبال اسپانیا در سال 2021، با برگزاری فینال میان تیم‌های فوتبال بارسلونا و اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه کارتورخای شهر سویل و پیروزی 3 بر 2 باسکی‌ها در یک بازی جذاب بسته شد.

بارسلونا که در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها سوسیه‌داد را شکست داده بود، در فینال مغلوب تیمی شد که پیش از این رئال مادرید را در صعود به بازی پایانی ناکام گذاشته بود. این اتفاق در حالی رخ داد که کاتالان‌ها دو بار از حریف باسکی خود پیش افتاده و تا دقیقه 90 هم از آن جلو بودند.

بارسلونا با گلزنی مهاجم فرانسوی خود آنتوان گریزمان در دقیقه 40 پیش افتاد هرچند تنها دو دقیقه بعد اُسکار دمارکوس با گلزنی برای بیلبائو کار را به تساوی کشاند. گریزمان مجدداً در دقیقه 77 بارسلونا را جلو انداخت و این بار برتری تیم کاتالان تا دقیقه 90 ادامه داشت تا اینکه آسیر ویالیبره گل دوم بیلبائو را به ثمر رساند و همه چیز بار دیگر مساوی شد تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

بیلبائو بازگشت دراماتیک خود به بازی را سه دقیقه پس از شروع وقت‌های اضافه کامل کرد و این بار با گلی که اینیاکی ویلیامز در دقیقه 93 زد برای اولین بار از حریف نامدار خود پیش افتاد. در نهایت همین گل سبب شد که باسکی‌ها بازی را به سود خود به پایان برسانند و برای سومین بار در تاریخ سوپرجام اسپانیا قهرمان این رقابت‌ها شوند تا در کنار دپورتیوو لاکرونیا به‌عنوان سومین تیم پرافتخار این تورنمنت قرار بگیرند. دیگر اتفاق مهم این بازی اخراج مستقیم لیونل مسی در آخرین دقیقه وقت‌های اضافه به دلیل ضربه زدن به مولینا بازیکن حریف بود.

این دومین دوره برگزاری سوپرجام اسپانیا به صورت چهار تیمی بود که فصل گذشته رئال مادرید قهرمان نخستین دوره آن شد. بارسلونا با وجود شکست در بازی امشب همچنان با 13 قهرمانی پرافتخارترین تیم سوپرجام اسپانیا به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس