النجباء: سفارت آمریکا در بغداد یک پادگان نظامی است

اندیشکده واشنگتن در تحلیلی با اشاره به اینکه نُجَباء در پوشش گروه‌های نوظهور و ناشناخته به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کند، احتمال داد گروه‌های مقاومت بعد از تحلیف بایدن ضربه انتقامی وارد کند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، انستیتو "واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک" در تحلیلی به قلم «مایکل نایتس» کارشناس ارشد امنیتی ـ نظامی، پیش‌بینی کرد که ممکن است ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف «جو بایدن»، برای انتقام ترور شهیدان سلیمانی و المهندس وارد عمل شده و بدین‌ترتیب نخستین بحران را برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا رقم بزنند.

این اندیشکده با اشاره به روند افزایشی و همچنین تنوع حملات ضدآمریکایی در خاک عراق، هشدار داد: بعید نیست دامنه این تهدیدها از عراق فراتر رفته، به خاک سوریه و حتی خلیج‌فارس نیز گسترش یابد.

بیشتر بخوانید:

بالاترین سطح آماده‌باش آمریکا از بیم انتقام ایران

تحلیلگر آمریکایی در ادامه، مقاومت اسلامی نُجَباء را یکی از گروه‌های پیشتاز عراقی در حمله به منافع ایالات‌متحده در منطقه خواند و نوشت: برای سرویس اطلاعاتی آمریکا محرز است که این جنبش همراه با چند تشکیلات عراقی دیگر، در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس و ناشناخته با اسامی گیج‌کننده مانند "اصحاب الکهف" و "قاصم الجبارین" به نیروهای ما ضربه می‌زند.

«مایکل نایتس» در پایان به ساکنان جدید کاخ‌سفید توصیه کرد که ضمن اتخاذ تدابیر بازدارنده، برای واکنش فوری و قاطع به چنین حمله محتملی، کاملا آماده باشند.

در همین رابطه، انستیتو "صلح" وابسته به دولت آمریکا نیز با انتشار گزارشی به قلم «اشلی لین» پژوهشگر حوزه ایران و خاورمیانه، تحریم‌های وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده علیه مقاومت اسلامی نُجَباء را عکس‌العمل واشنگتن به همکاری این جنبش با سپاه پاسداران توصیف کرد.

این مؤسسه آمریکایی خاطرنشان ساخت: شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء که نامش به‌دلیل رهبری عملیات‌های ضدآمریکایی از سال ۲۰۰۸ در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته است، دریافت پشتیبانی فنی ـ لجستیکی ـ نظامی از جمهوری اسلامی ایران را مخفی نمی‌کند و فعالیت نیروهایش را در عراق و سوریه توسعه داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 7
    "نخستین بحران را برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا رقم بزنند" بهتر نبود از همون قاتل انتقام بگیرید؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    8 2
    انتقام سخت خواست مردم ایرانه و سپاه پاسداران می بایست درخواست مردم را عملی نماید
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    1 1
    درود بر شرافتمندان مقاومت اسلامی عراق.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس