کد خبر 1168943
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
آرمین لاشت جایگزین مرکل در حزب حاکم آلمان شد

حزب دموکرات مسیحی آلمان جایگزین آنگلا مرکل را مشخص کرد.

به گزارش مشرق، آرمین لاشت توانست به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان شده و جانشین آنگلا مرکل شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ خطر بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۱ به روایت «تایم»

لاشت ۵۹ ساله نخست وزیر ایالت راین-وستفالن شمالی است که توانست در انتخابات درون حزبی به این سمت برسد.

به گزارش یورونیوز، این سیاستمدار آلمانی که در حال حاضر رئیس‌الوزرای پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان یعنی «نوردراین وستفالن» است در انتخابات امروز توانست بالاتر از دو رقیب دیگر قرار گیرد و به عنوان جانشین آنگلا مرکل هدایت «اتحادیه دموکرات مسیحی» انتخاب شود.

خانم مرکل پیشتر اعلام کرده بود که دیگر برای انتخابات سراسری آلمان که قرار است در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شود نامزد نخواهد شد. صدراعظم کهنه‌کار آلمان همچنین در سال ۲۰۱۸ از ریاست حزب حاکم نیز استعفا داده بود و «آنگرت کرامپ کارنباوئر» به عنوان جانشنین او انتخاب و معرفی شده بود. حضور خانم کارنباوئر البته در این جایگاه چندان به طول نینجامید و این سیاستمدار ۵۸ ساله در فوریه ۲۰۲۰ از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در رای‌گیری امروز که برای نخستین بار به صورت دیجیتالی و از راه دور انجام گرفت در دور اول آرمین لاشت و فردریش مرتس بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند و به دور دوم راه یافتند. این در حالی بود که نوربرت روتگن با قرار گرفتن در جای سوم، در همان دور نخست از دور رقابت کنار رفت.

در دور دوم آقای لاشت با کسب ۵۲۱ رای موفق شد به عنوان جانشین آنگلا مرکل انتخاب و پیروز شود. مرتس در دور دوم نتوانست بیش از ۴۶۶ رای کسب کند و رقابت را به رقیب ۵۹ ساله خود واگذار کرد.

با انتخاب آقای لاشت، زمینه برای حضور او در انتخابات سراسری مهر ماه سال آینده خورشیدی در آلمان و جانشنی آنگلا مرکل هموار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 7
    لاشه ؟؟؟؟؟؟؟ خدا به داد برسه این از الان آش و لاشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس