کد خبر 1168733
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
مدرسه تلویزیونی نمایه تلویزیون نمایه دانش آموز نمایه مدرسه نمایه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اینترنت رایگان دانش‌آموزی در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد حسین‌فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد و اظهار کرد: قرار است در جلسه روز دوشنبه(۲۸ دی) این کمیسیون کلیاتی از طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش‌آموزان، معلمان و مدارس مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

طرح مجلس برای رایگان شدن اینترنت دانش آموزان +جزییات

وی با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین طرحی در مجلس برای رایگان شدن اینترنت دانش‌آموزان، معلمان و مدارس، گفت: با توجه به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا قرار داریم، آموزش از حوزه حقیقی به حوزه مجازی نقل مکان کرده و دانش‌آموزان و معلمان به صورت مجازی فعالیت‌های‌شان در امر آموزش را انجام می‌دهند که در اغلب مناطق کشور، برای تأمین هزینه‌های اینترنت دچار مشکلاتی هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید شرایطی به طور یکسان برای همه دانش‌آموزان در راستای دسترسی به اینترنت، در جهت ارائه دریافت خدمات آموزشی فراهم شود، که بر همین اساس طرحی در مجلس برای رایگان شدن اینترنت دانش‌آموزان، معلمان و مدارس تهیه و تدوین شده تا بتوانیم تا حدودی عدالت آموزشی را در این حوزه برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام حسین‌فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تصویب کلیات طرح نمایندگان مجلس برای رایگان شدن اینترنت دانش‌آموزان، معلمان و مدارس، بررسی جزئیات آن در جلسات بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی): 

براساس اصل سوم (بند۳) و اصل سی‌ام قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش را به صورت رایگان برای دانش‌آموزان فراهم کند به استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند (ج) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ جهت فراهم کردن آموزش مجازی، به‌خصوص در بحران کرونا، طرح دو فوریتی را ارائه می‌دهیم. 

ماده واحده: 

دولت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) موظف است در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ استفاده دانش‌آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) به‌صورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد. 

تبصره: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال ۱۳۹۹، حداکثر تا سال تحصیلی جدید، تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش‌آموزی به‌صورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش‌آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس