کد خبر 1168545
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
حماس: تصمیمات محمود عباس نقض قانون اساسی است - کراپ‌شده

حنبش حماس تصمیمات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اتباط با قوه قضائیه این تشکیلات را مردود و نقض قانون اساسی دانست.

به گزارش مشرق، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصمیمات «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نقض قانون اساسی دانست.

به گزارش خبرگزاری «صفا» فلسطین، «قاسم حازم»، سخنگوی حماس گفت: «نقض‌های قانون اساسی به وسیله تصمیمات رئیس تشکیلات خودگردان محمود عباس که به اصلاح اصلاح قوانین دادگستری نامیده شده، مردود و محکوم است».

او گفت: «این نقض قانون اساسی مایه نگرانی واقعی است که اصرار ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله بر نقض اصول قانون اساسی و قوانین در قانون‌گذاری و اصلاح قوانین به آن دامن می‌زند».

سخنگوی حماس گفت که تصمیمات اخیر محمود عباس به دنبال سیطره غیرقانونی بر قوه قضائیه و اداره آن بوده و نقض هر گونه استقلالیت این قوه است.

اخیراً مراکز حقوقی و کانون وکلای فلسطین خواستار لغو تصمیمات سه‌گانه‌ی محمود عباس در ارتباط با قوانین مربوط به سازماندهی و تغییر دوباره ساختار قوه قضائیه شده‌اند و تأکید کردند که این تصمیم‌ها هرگونه تلاش برای اصلاح دستگاه قضاء را تضعیف کرده و آن را وابسته به قوه مجریه می‌کند.

این تصمیم محمود عباس در آستانه صدور موعد برگزاری انتخابات سه‌گانمه (ریاستی، پارلمانی و شورای ملی) است که قرار است طی یک هفته آینده آن را مشخص کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس