پژوهشگر مسائل آمریکا:حمله به کنگره زنگ خطر را در واشنگتن به صدا درآورد

پژوهشگر مسائل آمریکا گفت که حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به کنگره این کشور زنگ خطر را در واشنگتن به صدا در آورد.

به گزارش مشرق، «حسین الدیک» پژوهشگر مسائل آمریکا از واشنگتن جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق درباره میزان درستی هشدارهای مداوم درخصوص امکان حملات مسلحانه در واشنگتن در این روزها بویژه در مراسم تحلیف «جو بایدن» گفت: به نظر می رسد که اتفاقات ششم ژانویه جاری (۱۷ دی ماه) زنگ خطر را در واشنگتن به صدا در آورده است.

وی تصریح کرد: حالت فوق العاده و آماده باش امنیتی در واشنگتن درپی وجود تهدیدات هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در جریان مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب برقرار شده است.

این پژوهشگر افزود: همه این سناریوها و فرضیه‌هایی که می شنویم، بستن خیابان‌ها و استقرار ۲۵ هزار نفر از نیروهای گارد ملی و بستن پارک «نشنال مال» که محل تجمع هزاران آمریکایی در روز تحلیف رئیس جمهورهای آمریکا است و تا زمان مراسم تحلیف بایدن بسته خواهد بود،  همه و همه در راستای وضعیت فوق العاده صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تهدیدات ممکن است از جانب شبه نظامیان سازمان یافته ای باشد که - بنا به برخی گزارش های اطلاعاتی درز کرده- در روز مراسم تحلیف بایدن به کنگره و نظایر آن حمله کرده و هرج و مرج به راه بیاندازند. از همین رو، از ششم ماه جاری میلادی تاکنون تدابیر شدید امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات در شهر واشنگتن نظر گرفته شده است.

حادثه شورش هواداران دونالد ترامپ رییس  جمهوری فعلی آمریکا در ۱۷ دی‌ماه و یورش به ساختمان کنگره آمریکا به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن تعداد زیادی منجر شد.

الدیک درباره دونالد ترامپ که دوره ریاست جمهوری او در شرف پایان است و تلاش دموکرات‌ها برای برکنار کردنش از قدرت تصریح کرد: برکناری ترامپ مطابق با قانون اساسی صورت می گیرد.

حسین الدیک درباره سیاست های خارجی دولت ترامپ در چهار سال گذشته نیز گفت: بی شک ترامپ بدترین رئیس جمهوری در طور تاریخ آمریکا درقبال مسائل خاورمیانه بود و بیش از آنکه برای منافع آمریکا کار کند، برای منافع اسرائیل کار کرد.

وی افزود: مجموعه ای از صهیونیست‌ها و مسیحیان صهیونیست ترامپ را احاطه داشته اند و او تن به خواسته های آنها داده است و در طول این چهار سال حامی اشغالگران اسرائیلی علیه مسائل جهان اسلام و مسئله فلسطین بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس