کد خبر 1168162
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
تغییر و تحولات رمزارزها در سال ۲۰۲۰

مدیرعامل شرکت توانیر میزان مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز را ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: نیمی از این مراکز غیر مجاز است که به جد با آن‌ها برخورد می شود.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت نیرو، محمد حسن متولی زاده، در حاشیه اجرای سومین مانور سراسری اصلاح روشنایی معابر کشور از محل مرکز پایش صنعت برق و در جمع خبرنگاران گفت: توافق با مرکزهای مجاز استخراج رمز ارز برای توقف دو هفته‌ای فعالیت انجام شده، که مرکز رفسنجان از جمله آن‌ها است. مرکز رفسنجان بزرگ‌ترین سایت مجاز استخراج رمز ارز کشور است که تعرفه برق صادراتی برای این مرکز تعیین و دریافت می‌شود و مقرر شده با هدف کمک به شبکه، ۲ هفته توقف فعالیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۱۶۰۰ مرکز غیرمجاز تولید رمزارز جمع‌آوری شد

وی افزود: برخورد با مرکزهای غیر مجاز از ابتدا با جدیت دنبال شده و از مردم هم درخواست شده در صورت اطلاع، این نوع مراکز را معرفی کنند و برای کسانی که شناسایی و معرفی کنند پاداش در نظرگرفته شده است.

این مقام مسئول درباره مصرف برق کشور توضیح داد: درحال حاضر مصرف برق به دلیل در مدار نبودن وسایل سرمایشی حدود ۲۰ هزار مگاوات کمتر از تابستان است که بر این اساس حدود ۵۰ درصد ظرفیت شبکه برق در عمل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بنابراین از نظر شبکه و تأسیسات هیچ مشکلی نداریم. تولید برق به تأمین سوخت و در درجه نخست گاز نیاز دارد و بعد سوخت جایگزین مایع استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون گرچه میزان گاز تولیدی کشور بسیار بالا است به گونه‌ای که رتبه بالایی در میان کشورها دارد، اما ۷۰ درصد گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود که این میزان مصرف سبب ایجاد محدودیت در عرضه سوخت به نیروگاه‌ها شده است بنابراین تعدادی از نیروگاه‌ها دچار مشکل شده‌اند و همین امر سبب بروز خاموشی غیربرنامه‌ریزی شد که از قبل هم قابل پیش بینی نبود.

متولی زاده ضمن عذرخواهی از مردم بابت بروز خاموشی‌ها از تلاش برای جلوگیری از تکرار آن خبر داد و ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده روز گذشته خاموشی اعمال نشد و اکنون شرایط پایدار است. تنها راهی که مانع از شرایط قطعی برق است همراهی مردم در مدیریت مصرف انرژی است. مردم با انجام یک اقدام ساده خاموش کردن لامپ اضافه، خاموش کردن یک وسیله برقی کم استفاده و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می‌توانند به تأمین برق پایدار برای سراسر کشور کمک کنند.

وی گفت: ۱۰ درصد صرفه جویی معادل ۷۰ میلیون متر مکعب سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها است که شرایط پایدار را برای تأمین برق مورد نیاز فراهم می‌کند.

متولی زاده با بیان اینکه حجم سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها تغییر محسوسی نداشته است، تصریح کرد: افزایش ۴.۵ درصدی عرضه انرژی به بخش صنعت به همین میزان مصرف سوخت نیروگاه‌ها را افزایش داد. میزان مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز را ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات اعلام کرد

مدیرعامل توانیر همچنین بهره وری (راندمان) نیروگاه‌های حرارتی کشور را بالاتر از متوسط جهانی دانست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    همه جا سد ساخته شده خیلی ازین سدها ابدا هیچگونه ژنراتوری ندارند و عملا انرژی اونها هدر میره
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      دو ملیارد متر مکعب در سال آب شیرین کرج کردستان و آذربایجان بدون استفاده وارد دریای مازندران میشه و دولت ساخت سد رو بعد از ۱ ملیارد دلار هزینه معلق کرده.
  • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    شب گذشته که برق ما قطع شده بود. از چند نفر دیگه در مناطق دیگه شهر هم شنیدم شب برقشون قطع شده بوده. فقط چرت میگن
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    قدرت پنجم موشکی جهان و اول خاورمیانه لَنگ برق مونده داره به ماینرها گیر میده خخخ
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 1
      قدرت اولی که شهروندش کسی مثل توئه خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس