کد خبر 1168095
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
image-20210114155832-1.jpeg

دیوار سبز یکی از انواع فضای سبز است که امروزه به طور گسترده در شهرها و جوامع امروزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 هر چه بیشتر شهرها و شهرداری ها متعهد به نوآوری در ایجاد فضای سبز می شوند، مزایای زیادی هم برای محیط زیست و هم برای ساکنان آن شهر فراهم می کنند. بنابراین قصد داریم تا تاثیرات دیوار سبز  یا گرین وال در توسعه فضای سبز شهرها را برای شما بررسی کنیم:

پیشنهاد میکنم برای درک بهتر مطالبی که در رابطه با طراحی دیوار سبز خواهیم گفت  تصاویری از گرین وال های خانگی و شرکتی را در دیوار سبز آبگون دیزاین ببینید.

تنوع زیستی بیشتر

گسترش فضای سبز شهری به ایجاد لایه جدیدی از تنوع زیستی در شهرها کمک می کند. وجود این لایه جدید با گیاهانی که زیستگاه و غذایی برای گونه های مختلف جانوری ایجاد می کنند، تأثیر مستقیمی بر تولید راهروهای حیات وحش دارند که این ویژگی، برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه در شهرهای امروزی ضروری است.

کاهش آلودگی

یکی از رایج ترین مشکلات شهرهای مدرن امروزی، افزایش دوره های آلودگی است. دیوار های سبز شهری می توانند به عنوان یک فیلتر برای مضرترین آلاینده های هوا عمل کنند.

به طور مثال، یک متر مربع فضای سبز می تواند سالیانه تا 200 گرم ذرات کوچک آلوده را که برای سلامتی مضر هستند، جذب کند.

مدیریت آب

آب باران را می توان در شهرها حفظ کرد و به این ترتیب رطوبت را افزایش داد. فضاهای سبز شهری همچون دیوار سبز می توانند آب باران را جذب کرده و به این ترتیب در پاکیزگی هوای شهرها نقش داشته باشند.

کاهش گرمای کره زمین

افزایش دما، افزایش امواج گرما و گسترش بیماری از جمله پیامدهای وحشتناک گرم شدن کره زمین در شهرها است. ایجاد یک اکوسیستم سبز شهری جدید، علاوه بر زیبایی فزاینده و مدرن، این عواقب را که مستقیماً بر سلامتی و رفاه شهروندان تأثیر می گذارد، کاهش می دهد.

عایق حرارتی ساختمان ها

انواع دیوار سبز، گرین وال و ... می توانند عایق مناسبی برا ساختمان ها باشند.  این فضاهای سبز شهری مدرن منجر به دمای پایین تر در فصول گرم سال و گرمای بیشتر در فصول سرد سال می شود.

همچمنین عایق بودن این فضاها باعث کاهش مصرف انرژی شده و مصرف انرژی را می توان در تابستان تا 25٪ و در زمستان تا 10٪ کاهش داد.

راحتی اقلیمی

یکی از شرایط متداول در مناطق شهری، ایجاد جزیره گرمایی شهری است. این پدیده حرارتی شهری که توسط اتومبیل، چراغ، آسفالت و سیمان ایجاد می شود، باعث افزایش دما در مناطقی می شود که ساختمان های زیادی دارند. وجود فضاهای سبز در برنامه ریزی شهری و ساختمان ها به جلوگیری از این پدیده کمک می کند و دمای شهرها را به طور متوسط تا یک درجه کاهش می دهد.

کاهش آلودگی صوتی

علاوه بر این، سقف ها و دیوارهای سبز تا میزان حدود 3 دسی بل از انعکاس صدا در شهرها و تا حدود 8 دسی بل از ورود آلودگی صوتی به ساختمان ها می کاهند.

کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

ساخت دیوار سبز در محیط شهری می تواند ارتباط ما با طبیعت را تقویت کند و در نتیجه ما را به سمت رفاه بهتر سوق دهد. مطالعات متعدد اثرات مفید فضاهای سبز شهری بر روی افراد را شامل موارد زیر دانسته اند:

            کاهش استرس

            کاهش بیماری های تنفسی

            کاهش بیماری های قلبی عروقی

            بهبود تمرکز

آبگون دیزاین یک گروه شناخته شده با سابقه چند ساله در طراحی و اجرای انواع دیوار سبز است که در آن می توانید شرایط فروش و طراحی اختصاصی برای دکوراسیون یا محیط مورد نظر خود را پیدا کنید. کافی است نام « آبگون دیزاین » را در گوگل جستجو کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس