گفت وگوی تلفنی رییس جمهوری عراق و ولیعهد ابوظبی

رییس جمهوری عراق امروز در تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های عراقی، «برهم صالح» رییس جمهوری عراق امروز با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی تماس تلفنی گرفت و دوطرف روابط دو کشور و راههای توسعه همکاری در زمینه های مختلف برای تحقق منافع دوجانبه را در کنار شماری از مسائل و موضوع های منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک را بررسی کردند.

برهم صالح و بن زاید همچنین آخرین تحولات مربوط به همه گیری کرونا در دو کشور و تلاش های انجام شده برای مقابله با پیاندهای انسانی و اقتصادی و بهداشتی آن همراه با اهمیت همکاری و هماهنگی بین المللی در دوره پسا کرونا را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

شبکه تلویزیونی السومریه عراق به نقل از رسانه های اماراتی گفت: برهم صالح و بن زاید همچنین با بررسی تحولات منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات در جهان عرب و تبادل نظر در مورد آنها، بر اهمیت تقویت ارکان امنیت و ثبات و تحقق صلح و توسعه برای همه ملت های منطقه خاورمیانه که از بحران ها و اختلالات متعددی رنج می برند و باعث از بین رفتن توانایی ها و منابع انسانی و مادی آنها می شود، تاکید کردند.

براساس این گزارش، محمد بن زاید در این تماس تلفنی بر حمایت دائمی امارات از عراق و ایستادن در کنار آن برای تحقق منافع و حفظ امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

رییس جمهوری عراق نیز از مواضع امارات در حمایت از مردم عراق در همه سطوح و در شرایط مختلف برای بازگرداندن امنیت و ثبات قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس