همتی: حتما باید تغییراتی در بودجه ۱۴۰۰ داده شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طلب ما از کره ای ها ۷ میلیارد دلار است و علاوه بر این باید سود پول ما را نیز پرداخت کنند.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی در حاشیه نشست هیئت مذاکره کننده کره‌ای برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در جلسه‌ای که امروز با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی داشتیم، به کره ای‌ها گوشزد و تأکید کردم که منابع بلوکه شده ایران در کره متعلق به ملت ایران است و نباید با آن شوخی کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک سال و نیم است که کره ای‌ها بارها نامه نگاری و اعلام کردند که مشکل را امروز، فردا و یا یک ماه دیگر حل می‌کنند، اما تاکنون این مشکل حل نشده هر چند من احساس می‌کنم که قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی برای حل این مشکل عزمی جدی دارد.

مشکل ما با ۲۰ و ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود / ‬کل ۷ میلیارد دلار را بدهند

همتی تأکید کرد: نکته‌ای که به هیئت مذاکره کننده کره جنوبی تاکید کردم این است که اولاً برای منابع متوقف شده ما در کره جنوبی باید سود در نظر گرفته شود و ثانیاً قضیه مطرح شده پیشین که بر اساس آن کره ای‌ها می‌خواستند تعدادی آمبولانس و دستگاه‌های تست کرونا به ما تحویل بدهند، یک مسئله فرعی است و قضیه منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و طلب ما ۷ میلیارد دلار است که چند سال است در این کشور بلوکه شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه من به هیئت کره جنوبی اعلام کردم که ایران بهانه آن‌ها مبنی بر مشکلات با کشور آمریکا برای عدم آزادسازی منابع ایران را نمی‌پذیرد، چرا که کشورهای دیگری هم بودند که ما در آن‌ها منابعی داشتیم، اما تاکنون توانسته‌ایم منابع خود را از آن‌ها دریافت کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کاوه IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 1
    این حرفا به قیافت نمیخوره
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      2 3
      کره ای ها میگن طلب ایران ۹.۲ میلیارد دلار ایشون میگه ۷ قضیه چیه!؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      3 0
      خخخخخخخخخخ
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 1
    این جماعت دروغ میگند واین حرفهارابرای فریب ملت ایران میزنند ،اینان منتظرند نه میلیارد دلار. را با واردات چندکشتی کالای بنجل وتارخ گذشته و دموده کره ای معاوضه و بعد بقیه اش را درحسابهای سوییس تحویل بگیرند، پورسانت هم که علی ماشاا... پدرملت ایران رافساد وباند مافیایی درآورده،
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 2
    هر کشوری پول ایران رو نمیده تو خلیج فارس کشتی هاش رو خفت کنید. وقتی قانون جنگل بر دنیا حکمفرما است ما شیر این جنگل هستیم.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 3
    همون اصل رو پس بگیرید سودش پیش کش
  • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 1
    اگر راست میگید به هرطریق ممکن نذارید یه سوزن از کره‌جنوبی وارد بشه. هرچی فیلم بنجل کره‌ای هم (که دقیقا از وقتی پول‌مون‌رو بلوکه کردن پخش‌شون چندبرابر شده!!! ) و داره از تلوزیون پخش میشه‌رو جمع کنید. با شعار کار درست نمیشه! باید با قدرت و قاطعیت برخورد بشه نه با دیپلماسی مضحک خنده! کره عددی نیست که پول ما رو بلوکه کرده!!!!
  • علیرضا IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    دیوان بین‌المللی لاهه را برای چی گذاشته اند. اول شکایت کنید اگر نشد آن وقت در خلیج فارس خواهر و مادرش را بیاورید پیش چشمش.
  • 6 IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    ب کره ای ها بگید پول پالایشی مارو هم بده خدا رو خوش نمیاد سود ک ندادین سرتون بخوره لااقل اصل پولمونو بدین
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    4 0
    کره ای ها میگن ۹ اینا میگن هفت .میخان ۲ میلیارد رو هاپولی کنند .به همین سادگی
  • بهراد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 1
    کره ای ها را ادب کنید توقیف یک نفت کش کافی نیست باید باانهاقاطعانه رفتار شود وپول ایران با سود ودیر کرد آن را پرداخت کنند ما که ازطرف سازمان ملل تحریم نیستیم آنها باید استقلال را از همسایه شمالی خود کره شمالی یاد بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس