کد خبر 1166798
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

ورق های آلیاژی و فولادی ST52 در دسته های فولاد های کربن استیل قرار می گیرند. فولاد های کربن استیل به فولاد هایی گفته می شود که بافت اصلی آن را ) آهن ( fe تشکیل می دهد و با عناصر سیلیسیوم، منگنز، کربن، آلیاژ ریزی می گردد.

ورق ST52 در دسته پر مصرف ترین فولاد های کربن استیل در جهان قرار دارد. ورق های ST52 با نام های تجاری ST52 برابر با استاندارد DIN آلمان می باشد. از نام های دیگر این آلیاژ برابر با کد مواد آلمان  1/0571و DIN S355 می باشد.

ورق های آلیاژی ST52 در سازه های فولادی می بایست توان کششی معادل 355 MP را تحمل نماید. عناصر تشکیل دهنده ورق های ST52 آیاژی عبارت است از :

  • Fe :rem
  • کربن max 0.22 :
  • منگنز  max 1.6 :
  • سیلیسیوم  max 0.55 :

ورق های ST52 در دسته کاربرد های کلیدی صنایع قرار می گیرد. از این ورق ها جهت ساخت شاسی های خودرو سبک و سنگین ، سازه های ساختمان های بلند ، کلیه استراکچر های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، ساخت ادوات نظامی، راه سازی و....  مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق های فولادی ST52 از شمش و اسلب های فولادی با همین آلیاژ تولید می گردد. در فرایند تولید ورق های کربن استیل فولادی با همین آلیاژ تولید می گردد.

در فرایند تولید ورق های کربن استیل فولادی ST52 اسلب های فولادی با ضخامت های بالا وارد کوره شده و تا دمای 1200 درجه سانتی گراد سرخ می گردد، سپس با عبور از میان غلطک های خط نورد فولادی به ضخامت لازم رسیده و به بازار عرضه می گردد. از این ورق ها به روش های فابریک فولادی و کویل های گرم تناژ بالا تولید و عرضه می گردد.

ورق ST52 در بازار ایران بصورت داخلی و وارداتی موجود بوده و موارد مورد معامله تولید شرکت های فولاد سازی داخلی همچون شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت اکسین خوزستان، شرکت فولاد گیلان و ....است.

ورق فولادی ST52 دارای انواع وارداتی نیز می باشد که در بازار ایران بیشتر تولید شرکت های چینی، کره ای، هندی، قزاق، اروپایی، روسی، و ... می باشد.

از دیگر کاربرد های ورق های ST52 فولادی می توان به ساخت لوله های سایز بالا به روش های اسپیرال و ERW جهت خطوط انتقال گاز و آب اشاره نمود.

روش تولید ورق های ST52 فولادی بسیار متفاوت بوده و برخی خریداران ورق ST52 با کیفیت را به ورق های ST52 با کیفیت کمتر ترجیح می دهند.

ورق هایST52  که با کیفیت مطلوب و بالا تولید و عرضه می گردد اصطلاحا با نام های ST52 نرمالایز یا در مکاتبات با نام تجاری ST52+N شناخته می شود.  فولاد های با کیفیت همواره دارای شناسنامه و تست های لازم جهت خریداران می باشد.

جهت خرید ورق های ST52 وارداتی و داخلی با واحد بازرگانی شرکت مهزیار فولاد صنعت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما مشتریان محترم می باشند. شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های ST52 در ابعاد و ضخامت های مختلف در ایران می باشد.

مشخصات و کاربرد ورق استیل

ورق های استنلس استیل به واسطه دارا بودن عناصر نیکل، کروم، شکل و مختصات متمایزی به نسبت فولاد های کربن استیل را دارا می باشد.

جهت ساخت ورق استیل از اسلب های فولادی ابتدا می بایست اسلب ها آلیاژ ریزی گردد، پس از آلیاژ ریزی ورق استنلس استیل ، اسلب ها وارد خط نورد فولادی شده و پس از سرخ شدن بوسیله غلطک های تولید نورد گرم به شکل ورق های فولادی استنلس استیل ساخته و عرضه می گردد.

مزیت استفاده از این ورق ها در صنایع می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی آب و رطوبت اشاره نمود و همچنین جهت ساخت کلید سازه های فلزی در تماس با آب و رطوبت استفاده می گردد. از ورق استیل جهت ساخت بسیاری از سازه های فلزی لوازم خانگی استفاده می گردد. بدنه برخی از لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه از دیگر کاربرد های این ورق می باشد. همچنین در صنایع غذایی جهت ساخت کلی سازه های در تماس با مواد خوراکی استفاده می گردد، مثل: کلیه مخازن، لوله کشی ها، قالب های دستگاه های صنایع غذایی، و کلیه ادوات صنعتی صنایع غذایی.

از ورق های استیل با آلیاژ های خاص در استراکچر های نیروگاهی، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و ... استفاده می گردد. آلیاژ های گوناگون این ورق عبارتند از: ورق استیل 304، ورق استیل 316، ورق استیل 321، ورق استیل 309، ورق استیل 310 .

ورق های استنلس استیل در ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید و عرضه می گردد. شما می توانید این ورق را از ضخامت 0.3 میلیمتر الی 100 میلیمتر از شرکت مهزیار فولاد صنعت تهیه نمایید. این ورق ها بصورت شیت و کویل همینک در دسترس کلیه صنعتگران گرامی می باشد.

شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های استیل و کلیه ورق های فولادی و آلیاژی با آلیاژ های خاص در ایران می باشد و خدمات خود را در این زمینه به سراسر ایران عرضه می دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس : 44449101-021

آدرس وب سایت:   mahzyar.net

آدرس ایمیل:  pps@mahzyar.net


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس