کد خبر 1166775
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
آرنولد

بازیگر «ترمیناتور» ترامپ را بدترین رییس جمهوری آمریکا خواند و گروهی را که به کنگره حمله کردند، معادل نازی‌هایی خواند که یک شب کشتار در آستانه جنگ جهانی به راه انداخته بودند.

به گزارش مشرق، آرنولد شوارتزنگر ویدیویی عمیقاً شخصی منتشر کرد که در آن شورش‌های خشن و مرگبار ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن را به ظهور آلمان نازی تشبیه کرد.

این بازیگر سینما و فرماندار سابق کالیفرنیا در پیغام طولانی خود به این نکته اشاره کرد که ۲ سال پس از اتمام جنگ جهانی دوم در اتریش به دنیا آمد، اما خانواده‌اش مجبور شد با عواقب سابقه پدرش کنار بیاید که در زمان جنگ در میان نازی‌ها خدمت می‌کرد.

شوارتزنگر گفت به این ترتیب خودش اثر کریستال‌ناخت یا «شب شیشه‌های شکسته» آلمان نازی را حس کرد. او این واقعه را به عنوان «شبی از کشتار یهودی‌ها در سال ۱۹۳۸ که توسط گروهی نازی معادل گروه پراد بویز آمریکا صورت گرفت» توصیف کرد.

او گفت: چهارشنبه شب شیشه‌های شکسته اینجا در ایالات متحده روی زمین ریخته بود. اما شورشی‌ها فقط پنجره‌های کنگره را نشکستند. آن‌ها ایده‌هایی را خرد کردند که ما نادیده می‌گرفتیم و بنیادهایی را زیر پا گذاشتند که کشورمان بر پایه آن‌ها بنا نهاده شده است.

شوارتزنگر در ادامه از دونالد ترامپ انتقاد کرد و هشدار داد که آمریکایی‌ها باید نسبت به عواقب «خودخواه و بدبین بودن» آگاه باشند.او گفت: ترامپ از طریق گمراه کردن مردم با دروغ یک کودتا راه انداخت. رییس‌جمهور ترامپ یک رهبر شکست‌خورده است. او در تاریخ به عنوان بدترین رییس‌جمهور ثبت خواهد شد. بهترین چیز این است که او به زودی به اندازه یک توییت قدیمی بی‌اهمیت می‌شود.

شوارتزنگر همچنین از اعضای حزب جمهوری‌خواه که حزب خودش است به خاطر همراهی کردن با دروغ‌های ترامپ انتقاد کرد و با نقل قول از رییس‌جمهور تئودور روزولت گفت: میهن‌پرستی به معنای ایستادن همراه کشور است. به معنای ایستادن همراه رییس‌جمهور نیست.ویدیوی شوارتزنگر تا به حال نزدیک به ۳۰ میلیون بازدید داشته است.

چندی پیش دو هنر پیشه معروف سینمای هالیوود آرنولد شوایتزنگر" و "سیلوستر استالونه" با شرکت در مراسمی تحت عنوان "دوستان ارتش اسرائیل"، ۳۳ میلیون دالار به این کشور کمک کردند.نیویورک پست در سال ۲۰۱۳ مدعی شد شوارتزنگر قصد اقدام برای تصدی پست ریاست جمهوری ایالات متحد را دارد، ولی طبق قانون کلیه نامزدها باید زادهٔ آمریکا باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    جااان؟ حمله به بنیاد هایی که کشورتون! رو بر پایه ی اون ساختین؟ منظورت سلاخی سرخپوست ها و بومیان اون منطقه ست؟ :/
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام..البته کارهای که امریکایی کردن نازی ها نتونستن انجام بدن! ظاهرا شرم دارن بگن! یکیش همین کشتار و ریشه کنی سرخ پوست ها..! کشور شما که فاجعه امیز تر از نازی هاست..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس