image-20210110145347-4.png

اولین گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی کالا با کلیدواژه «رشد سریع» و شاخص‌های کار تیمی منتشر شد. این گزارش با استناد به تجربه‌ و چالش‌های امروز این خانواده ۶ هزار نفری برای توانمندسازی اکوسیستم است.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، رویداد رونمایی از گزارش سرمایه‌های انسانی شرکت دیجی‌کالا روز ۱۷ دی‌ماه با حضور بنیان‌گذاران و مدیران تیم منابع انسانی دیجی کالا به صورت آنلاین برگزار شد.

به دنبال انتشار گزارش عملکرد سال ۹۸ ، معاونت منابع انسانی شرکت دیجی کالا تصمیم گرفت تا برای تدوین و انتشار گزارش سرمایه‌های انسانی این مجموعه، متشکل از آمار و ارقام مربوط طی سال‌های فعالیت اقدام کند تا گوشه‌ای از فعالیت این تیم بر اساس داستان‌ها، چشم‌اندازها ‌و استراتژی‌ها به نمایش گذاشته شود.

کار تیمی المان اصلی دیجی‌کالا

پریسا طالبی مدیر پروژه گزارش سرمایه‌های منابع انسانی دیجی‌کالا در رویداد رونمایی از این گزارش با اشاره به روند ایجاد و استقبال از ایده انتشار آن اظهار کرد: کار تدوین گزارش ۱۰۶ صفحه‌ای سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا از ۶ ماه گذشته با تشکیل یک تیم ۳۰ نفری آغاز و ۳ هزار نفر ساعت تلاش برای به نتیجه رسیدن این محتوا انجام گرفته است.

به گفته مدیر پروژه گزارش سرمایه‌های منابع انسانی دیجی‌کالا رشد سریع، موضوعی است که امروز در اکوسیستم استارتاپی یک الزام است و ما در فصل سوم بر روی کار تیمی به عنوان المان اصلی کمک کننده به کسب ‌و کار تمرکز داشتیم و خود گزارش نیز به عنوان نمادی از موضوع کار تیمی مطرح شده است.

وی افزود: نه تنها تیم منابع انسانی بلکه تیم‌های مختلفی درگیر این گزارش بودند. این محتوادارای ۳ فصل داده‌ها، چالش‌ها و المان اصلی دیجی‌کالا است که هر فصل دارای مخاطبین مشخص بوده و ما با کلیدواژه رشد سریع درصدد اتصال این فصل‌ها و مخاطبین بودیم.

این گزارش جامع، فارغ از جذابیت برای اکوسیستم استارتاپی کشور می‌تواند به عنوان یک نقشه راه نیز عمل کند و اطلاعات جذابی برای سایر افراد که مشتاق به دیدن پشت صحنه کسب‌ و کار هستند، داشته باشد.

رشد سریع، کلیدواژه فعالیت دیجی‌کالاست که موجب افزایش سرعت تغییرات در تمام ابعاد می‌شود و این تغییرات نیازمند سرمایه انسانی منعطف بر رویکرد سیستمی و داده محور برای تصمیم‌گیری‌های سریع است. اشتراک گذاری راهکارها و تجربیات دیجی‌کالا در مواجه با چالش‌های سرعت تغییرات می‌تواند الهام بخش کسب‌وکارهای دیگر در این مسیر باشد.

دیجی کالاتیم‌ها نتایج بزرگ را خلق می‌کنند: دیجی‌کالای امروز سرزمین فرصت‌هاست

سعید محمدی یکی از بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در این رویداد با اشاره به علت انتشار این گزارش‌ها گفت: شرکت دیجی‌کالا مدتی است که این قبیل گزارش‌ها را منتشر می‌کند و گزارش سرمایه انسانی نیز در امتداد استراتژی کلی و حتی برخلاف چیزی است که در جامعه ما مرسوم است.

محمدی با اشاره به دلایل انتشار گزارش‌ افزود: انتشار این گزارش‌ها در راستای ایجاد شفافیت بیشتر به عنوان یکی از اصول دیجی‌کالا است. ما بر این باور هستیم که وجود شفافیت در بلند مدت می‌تواند بخشی از هویت کسب‌وکار باشد.

بنیان‌گذار شرکت دیجی‌کالا افزود: انتشار گزارش سبب می‌شود که استعدادها و افرادی که در آینده وارد این سازمان می‌شوند با مشخصات و ویژگی‌های آن آشنا شوند.

حمید محمدی با اشاره به خانواده ۶ هزار نفری دیجی‌کالا گفت: تمام شرکت‌های پیشرو امروز، سرزمین فرصت‌ها هستند و جذب استعدادها و منابع انسانی نیازمند یک محیط آماده و داشتن فضای کاری با فرهنگ مناسب است. تیم‌های بزرگ و علاقه مند هستند که نتایج بزرگی را از همکاری تیمی به وجود می‌آورند.

در ادامه‌ی این رویداد، محسن مکرمی، معاون منابع انسانی دیجی‌کالا با اشاره به رشد ۱۵۰ درصدی این شرکت در سال، اظهار داشت: چند عامل تکنولوژی، اتومیشن‌ها خودکارسازی فرایندها و بهبود ظرفیت فردی افراد بر اساس نیاز سازمان از عوامل این رشد فزاینده بوده است.

وی افزود: از سال ۹۶ تا مهرماه ۹۹ تعداد رشد سرمایه انسانی ۱.۷ برابر، فروش خالص شرکت ۱۱.۶ برابر و تعداد مشتریان ۱۴ برابر شده است و خروجی این موضوعات ما را به این سمت و سو برد که با رویکرد داده محور حرکت کنیم.

مکرمی همچنین به تلاش دیجی‌کالا برای برقراری توازن جنسیتی در محیط کار اشاره کرد و گفت: به مرور زمان متوجه شدیم که حضور بانوان در محیط کار، نه تنها فرایند کارها را به سمت تعادل پیش می‌برد، بلکه در بهبود عملکرد نیز تأثیر بسیار مثبتی داشته است.

بر اساس این گزارش، دیجی‌کالا امروز با رشد ۳۰ برابری سرمایه انسانی در ۷ سال و پراکندگی در حدود ۶ هزار نفر در حوزه‌های عملیات، غیرعملیات و تکنولوژی با ۴۸۶ مورد تنوع شغلی، بیش از ۳ میلیون تنوع کالایی و بیش از ۴۰۰ هزار سفارش در حال فعالیت است.

یکی از داده‌های جالب توجه در گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا مربوط به جذب ۲ هزار نیروی جدید از ابتدای درگیری با بیماری کرونا بود. دیجی‌کالا برای حفظ کیفیت خدمت‌رسانی خود همزمان با افزایش بی‌سابقه استقبال کاربران از خرید آنلاین، در بازه زمانی بسیار کوتاه توانست برای حفظ کیفیت خدمت‌رسانی اقدام به جذب نیرو کند و این یعنی بیش از ۶۰۰ مصاحبه و ۱۶۶ استخدام در یک روز که رکورد و دستاوردی بزرگ برای مجموعه دیجی‌کالا به ارمغان آورد.

برای دسترسی به نسخه کامل گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا اینجا کلیک کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس