توضیحات حاجی میرزایی درباره گنجاندن بند ۲۰۳۰ در بودجه آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کسر از حقوق فرهنگیان، گفت: با دیوان محاسبات گفت‌وگو کردیم و ان‌شاءالله حل می‌شود و بنا نیست از حقوق فرهنگیان چیزی کم شود.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط و پیوند را با مجموعه آموزش و پرورش دارد، وزارت ورزش و جوانان است. 

وی با بیان اینکه یکی از ساحت‌های تربیتی که موظفیم درباره‌اش کار کنیم ساحت زیستی و بدنی است، گفت: در کنار سایر ساحت‌های تربیتی باید به سلامت جسمی دانش‌آموزان توجه کنیم.

بیشتر بخوانید:

صندوق ذخیره فرهنگیان حساب فرهنگیان بازنشسته را پر می‌کند

حاجی‌میرزایی افزود: به عنوان جایگاهی که نسل نو را برای آماده‌ شدن برای زندگی تربیت می‌کنیم، به حوزه ورزش توجه جدی داریم؛ ضمن اینکه هم می‌تواند زیرساخت ورزش همگانی و هم زیرساخت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هم در وزارت آموزش و پرورش محکم شود. 

وی ادامه داد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) اخیرا با همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت و درمان در آموزش و پرورش اجرا شد که اطلاعات توده بدنی ۱۳ میلیون و ۲۹۷ هزار دانش‌آموز جمع‌آوری شد و دانش‌آموزان در گروه‌های لاغر، خیلی لاغر، وزن مناسب، اضافه وزن و چاقی طبقه‌بندی شدند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این داده‌های مبنای سیاست‌های مداخله‌ای ما هست، افزود: برای مداخله و بهبود وضعیت به همکاری‌های وزارت ورزش نیازمند هستیم چون با پدیده چاق شدن دانش‌آموزان مواجهیم. 

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزانی که مورد بررسی قرار گرفتند اضافه وزن داشته یا چاق بودند، گفت: این موضوع می‌تواند زمینه ابتلا به بیماری‌های عمده غیرواگیر شود و باید تمهید شود.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: میزان چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان در دوره کرونا تشدید پیدا کرده است زیرا دانش‌آموزان تحرک کمتری داشتند و کمتر از خانه بیرون آمدند و باید هم برای افزایش تحرک دانش‌آموزان تدبیر کنیم و هم برای الگوهای تغذیه‌ای آنها راهنمایی‌های لازم ارائه شود تا وزن آنها به طبیعی برسد.

* بنا نیست از حقوق فرهنگیان چیزی کم شود

وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع کسر از حقوق فرهنگیان گفت: قرار نیست از حقوق فرهنگیان کسر شود؛ آن افزایش‌هایی که در یکی، دو سال اخیر شده است چون همه افزایش‌ها مبتنی بر قانون است و قطعیست، تغییری پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: یک افزایش حقوقی در خیلی سال‌های پیش به صورت غیرقانونی انجام شده بود که دیوان عدالت حکمی درباره آنها داد و به استناد آن حکم، اجرای آن را دو سال پیش متوقف کردیم.

حاجی‌میرزایی با تأکید بر اینکه اتفاق خاصی در حقوق فرهنگیان نخواهد افتاد، افزود: درباره اینکه فرهنگیان زمان‌هایی از قبل این وجوه را دریافت کردند و باید برگردانند، مشکلی بود که با دیوان محاسبات گفت‌وگو کردیم و ان‌شاءالله حل می‌شود و بنا نیست از حقوق فرهنگیان چیزی کم شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ چیزی از حقوق فرهنگیان کسر نمی‌شود و هر اتفاقی قرار است بیفتد در گذشته افتاده است و مربوط به احکام گذشته بوده و مسأله حقوقی است که با دیوان محاسبات در حال حل و فصل آن هستیم.

* حق‌التدریس معلمان شاغل همین روزها پرداخت می‌شود

حاجی‌میرزایی درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان شاغل گفت: تخصیص آن از سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرد و خزانه هم متعهد بود که پرداخت کند اما به یارانه معیشتی برخورد کردند که از شنبه باید پرداخت می‌شد و که اعلام کردند پس از پرداخت یارانه معیشتی، از طریق خزانه پرداخت می‌شود و مطمئن باشند که همین روزها به حسابشان واریز خواهد شد.

* پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای آموزش مجازی

وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست دانش‌آموزان برای تعطیلی دو هفته‌ای آموزش مجازی اظهار کرد: به همکارانم مأموریت دادم و این پیشنهاد از مناطق مختلف به ما ارائه شده است که اعلام کردیم که بررسی کنند که اختیارات قانونی ما برای این کار بررسی شود؛ البته با کلیت آن موافقیم و انشاءالله در شرایطی بتوان اجرا کرد.

* شرایط کار مهدکودک‌ها تغییر نکرده است

حاجی‌میرزایی درباره ایجاد سازمان ملی تربیت کودک گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که تربیت اوان کودکی تا قبل از دبستان در آموزش و پرورش متمرکز شود که ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: هنوز اساسنامه تدوین نشده است که نوع وظایف و محدوده کارهایش در اساسنامه پیش‌بینی شده است که پس از تصویب اساسنامه اعلام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت مربیان مهدکودک اظهار کرد: فعلا چیزی تغییر نمی کند و مناسباتی که مهدها در گذشته داشتند ادامه پیدا می‌کند تا اساسنامه تصویب شود و پس از آن زمان داده می‌شود که مهدکودک‌ها بتوانند در آن فاصله زمانی خودشان را با شرایط جدید تطبیق دهند و اکنون شرایط کار مهدکودک‌ها تغییر نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    وزارت بهداشت حریف دیوان نشد و پس داد، اونوقت آموزش و پرورشی که هزارتا ننه آقا داره حریفه؟ خخخخ نهایت تا ۶ ماه مقاومت میکنن دوره وزارتشون بگذره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس