کد خبر 1166125
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
مهاجم‌های استقلال قوی‌تر ظاهر شده‌اند یا پرسپولیس؟

بررسی آماری نشان می‌دهد که مهاجمان پرسپولیس در ۷ بازی‌که در رقابت‌های لیگ برتر انجام داده اند، عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند.

به گزارش مشرق،‌ داربی ۹۴ پایتخت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب بازی معوقه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، روز دوشنبه در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

یکی از مسائلی که همیشه در داربی مطرح بوده، بحث رد و بدل شدن گل در داربی‌های پایتخت است. معمولا در تقابل استقلال و پرسپولیس به خاطر حساسیت‌هایی که وجود دارد، دو تیم شیوه تدافعی به خود می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا تیمی در وهله اول گل دریافت نکند.

یکی از مسائل مهم در این زمینه، آمادگی مهاجمان دو تیم پیش از داربی است که با وجود این حساسیت، مهاجمان بتوانند از تک موقعیت‌های پیش آمده بهترین استفاده را کنند و تیم‌شان را پیشتاز داربی کنند.

در داربی ۹۴ پایتخت، شرایط مقداری متفاوت رقم خورده است. مهاجمان استقلال و پرسپولیس تا اینجای کار به خاطر شرایط و وضعیت‌های مختلفی که داشتند نتوانستند عملکرد خوبی از خودشان برجای بگذارند.

بیشتر بخوانید:

برد دربی مجموعه استقلال را نجات می دهد/صدرنشینی دلیل برد حتمی استقلال نیست

*مهاجمان پرسپولیس بدون گل زده!

تا اینجای کار، شرایط سرخ‌پوشان پایتخت بسیار ناامیده‌کننده و ضعیف نشان داده شده است. در ۷ بازی که پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر انجام داده است، حتی یک مهاجم هم موفق به گلزنی در بازی‌های نشده است و در این ۷ بازی، بیشتر هافبک‌ها بودند که جور گلزنی تیم‌شان را به دوش کشیدند.

مشکل خط حمله پرسپولیس، مساله‌ای است که حتی کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان پرسپولیس روی آن تاکید ویژه‌ای داشته‌اند و ادامه یافتن این مشکل در داربی می‌تواند یکی از دردسرهای سرخ‌ها در داربی باشد.

*عملکرد بهتر مهاجمان استقلال نسبت به سرخ‌ها

در طرف مقابل استقلال وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس داشته است اما این تیم نیز به خاطر مصدومیت‌ها و مشکلاتی که بوده، مهاجمانش نتواستند عملکرد درخشانی در ۹ بازی تیم‌شان بر جای بگذارند.

تا اینجای کار مهدی با قایدی با ۲ گل، ارسلان مطهری با ۲ گل و سبحان خاقانی با یک گل مهاجمانی بودند که موفق شدند برای استقلال گلزنی کنند و در این مدت بیشتر مدافعان آبی‌ها همچون وریا غفوری، هرویه میلیچ و محمد دانشگر گلزنان تیم فوتبال استقلال بودند که تاثیر قابل توجهی در روند بازی‌ها داشته‌اند.

با این وجود و با توجه عملکرد مهاجمان استقلال و پرسپولیس باید دید چه نتیجه‌ای در داربی رقم می‌خورد. آیا موتور گلزنی مهاجمان پرسپولیس در داربی روشن می‌شود یا قرار است با بازگشت شیخ دیاباته و هماهنگ‌تر شدن خط حمله استقلال، اتفاقات دیگری در داربی ۹۴ رقم بخورد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس